How Hetero nominerad i webbvärldens Oscarsgala

Igår tog Stockholm Pride och How Hetero hem tre nomineringar i den prestigefyllda Webby Awards. 10 000 bidrag från 6o länder skickades in till tävlingen. Den 4 maj tillkännages vinnarna.

- Det är helt sjukt. Ungefär så kan jag sammanfatta det. Detta är webbvärldens Oscarsgala. Jag är fantastiskt glad och stolt, säger Jessica W Sandberg, ansvarig för How Hetero-kampanjen på Stockholm Pride.

De nominerade bidragen kommer att bedömas av ”The academy” som består av 750 kreatörer, entreprenörer, regissörer och musiker. Bland jurymedlemmarna finns artisterna Beck och David Bowie, superentreprenören Richard Branson och Simpsonskaparen Matt Groening. De nominerade bidragen kommer också att bedömas av hundratusentals webbintresserade i Peoples Choice Award.

- Att få ett sådant genomslag för vårt tema som [Hetero] fått är fantastiskt. Vi hoppas på att årets tema Makt fortsätter diskussionerna kring de olika strukturer som präglar vårt samhälle, säger Pär Wiktorsson, ordförande för Stockholm Pride.

Rösta på How Hetero-kampanjen här

How Hetero Facebook