Diös noteras på den nordiska börsen i Stockholm

Idag noteras Diös Fastigheter på Stockholmsbörsens O-lista. Diös är det trettonde bolaget som välkomnas till den nordiska börsen i år. Diös är ett fastighetsförvaltande bolag med verksamhet i Norrland. Fastighetsbeståndet innefattar centralt belägna butikslokaler, kontor, industrilager och bostäder i huvudorterna Borlänge, Falun, Mora, Gävle, Sandviken och Östersund. ”Jag är mycket glad att välkomna Diös till den nordiska börsen i Stockholm. Genom noteringen stärker vi vår finans- och fastighetssektor ytterligare”, säger Jenny Rosberg, Nordenchef för noteringar, OMX. ”Att bli noterad på Stockholmsbörsen känns lite som en examensdag och vi ser fram emot att nu bli värderade med den transparens som det innebär att vara ett noterat bolag”, säger Christer Sundin, VD Diös Fastigheter. En filmad intervju med Diös VD Christer Sundin finns tillgänglig via länk på www.omxgroup.com/stockholmsborsen. Bilder från välkomstceremonin kommer att finnas tillgängliga på www.omxgroup.com/stockholmsborsen under Bolagshändelser och Förändringar i noterade bolag/Introduktioner. Diös får kortnamnet DIOS, en handelspost motsvarar 200 aktier och bolaget ingår i sektorn Finans och fastighet. Mer information om branschklassificering av Diös finns på www.omxgroup.com/stockholmsborsen under Press och börsmeddelanden/Sök/Avistainformation. För mer information, vänligen kontakta: Jenny Rosberg, Nordenchef för noteringar, OMX 08-405 68 81 Ulrika Areskog, informationschef, Stockholmsbörsen 08-405 63 76 Om OMX OMX är en ledande expert inom börsindustrin. Via den nordiska börsen i Köpenhamn, Stockholm, Helsingfors, Riga, Tallinn och Vilnius kan OMX erbjuda tillgång till cirka 80 procent av den nordiska och baltiska värdepappersmarknaden. OMX’ integrerade teknologilösningar täcker transaktionskedjan och möjliggör effektiva värdepapperstransaktioner för börser, clearingorganisationer, värdepapperscentraler och andra finansiella institutioner världen över. OMX är noterat på den nordiska börsen i Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn. Mer information finns på www.omxgroup.com