Biljetter släppta till branschmiddag och konferens på Train & Rail – Nordens största mässa för hållbara järnvägstransporter

Med lite drygt två månader kvar till Train & Rail har biljetterna till middag och konferensen 25 april släppts. Det blir en dag fylld av intressanta föreläsningar med människor från branschen som avslutas med en branschmiddag i Victoriahallen på Stockholmsmässan. Train & Rail pågår 25-27 april.

Intresset för Train & Rail har varit rekordstort och många nya utställare har bokats på den senaste tiden. Behovet av en mötesplats för beslutsfattare i järnvägsbranschen är omfattande och intresset för hållbara transporter på räls är samtidigt större än på många år. 25 april håller Train & Rail en konferens parallellt med mässan, med talare från olika delar av branschen och teman för föreläsningarna och samtalen är:

-Teknik och innovation för framtidens järnvägar

-Infrastruktur och trafik som möjliggör framtidens järnväg

-Omvärlden och geopolitisk påverkan på järnvägen

– På konferensen har vi lyckats samla relevanta talare med högaktuella ämnen och vi ser ett enormt intresse för att medverkare i Train & Rails scenprogram, vilket vi tycker är oerhört roligt, säger Monika Johannesen, projektledare för Train & Rail på Stockholmsmässan.

Under middagen kommer de två branschorganisationerna Swedtrain och Föreningen Sveriges Järnvägsentreprenörer (FSJ) att dela ut priser. Swedtrain delar ut 2023 års examenspristävling, ett pris på 15 000 kronor som delas ut till ett examensarbete med järnvägsinriktning gjort på ett svenskt universitet eller högskola. FSJ, delar samtidigt för första gången ut det nyinstiftade Säkerhetspriset, vilket ges till ett team eller enskilda personer som genom sitt engagemang och samverkan säkerställer en trygg och säker arbetsmiljö.

– Vi avslutar en fullspäckad dag med en trevlig middag med branschen som pricken över i där samtalen kan fortsätta, säger Monika Johannesen, projektledare för Train & Rail på Stockholmsmässan.

Köp biljetter till middagen och konferensen här

Hur ska man gå till väga om man också vill ha möten eller prisutdelningar under Train & Rail?

– Vi efterlyser fler prisutdelningar inom järnvägsbranschen, och upplåter gärna plats åt dem för prisutdelning under middagen. Om någon vill boka lokaler för ett möte så tar vi gärna en dialog kring det. Då går det bra att skicka ett mejl till trainrail@stockholmsmassan.se säger Monika Johannesen.

Om Train & Rail
Train & Rail är branschens nya mötesplats som arrangeras av Stockholmsmässan och Swedtrain i samarbete med Järnvägsentreprenörerna, NJS – Forum för Nordiskt Järnvägs Samarbete, Spårvagnsstäderna, Svensk Kollektivtrafik, Swerig och Tågföretagen. Läs mer här: trainrail.se