Bra respons på underBARA BARN-mässan

Bra respons på underBARA BARN-mässan

Att mässan underBARA BARN på allvar etablerat sig som en mötesplats mellan vetgiriga småbarnsfamiljer och branschens aktörer manifesterades med all önskvärd tydlighet ute på Stockholmsmässan i Älvsjö andra helgen i oktober. Drygt 10 400 vuxna – de flesta av dem föräldrar med också en stor andel blivande sådana – hade sökt sig ut till Sveriges största mässa för de minsta. Som vanligt i följe av tusentals glada barn.

– Trots att vi blir mer och mer vana att göra våra inköp och skaffa vår information via nätet märks det väl att många människor uppskattar möjligheten att träffas i verkliga livet. Det är svårt för många företag att nå ut i bruset, men på en mässa som underBARA BARN erbjuds man ett unikt tillfälle att möta sina slutkonsumenter och det fungerar förstås vice versa också, konstaterar mässans projektledare Kickie Jansen. Jag är speciellt glad över att vi hade så många förstagångsutställare på plats i år.

Safir, Rickard och Gabriel som står bakom nyheten Tron engångspottor, tillhör den senare kategorin:

– För oss var det en mycket positiv erfarenhet att vara med på underBARA BARN och presentera vår nyhet. Många besökare var nyfikna på vår produkt och det var en hel del som handlade pottor med sig hem.

Pernilla Thalin är event- och säljkoordinator på turismföretaget Grönklittsgruppen:

– underBARA BARN är en bra plattform för rekrytering av nya skidåkare. De som kom och hälsade på kändes genuint intresserade. Det var fullt ös i montern hela tiden, vilket säkert häxan, tomten och busmusen var en stark bidragande orsak till!

Idag finns det inget annat forum i Sverige för den växande barnbranschen att träffa sin målgrupp. Därför kommer förstås underBARA BARN tillbaka nästa år igen. Samma tid, samma plats – men med lite extra klang och jubel. För då är det nämligen dags för 15-års jubileum.

För mer information och bilder kontakta:
Josefine Brøgger, 0708 84 35 08, jbab@telia.com

www.underbarabarn.se