Det unika och ovanliga lockade på Grand Antiques

Drygt 5000 besökare lockades till Sveriges mest exklusiva Antikmässa som gick av stapeln på Nordiska museet i helgen. Unika eller ovanliga föremål, speglar och smycken var bland de antikviteter som väckte störst uppmärksamhet.

Sammanlagt kom över 5000 besökare till Grand Antiques som ägde rum 14-16 november. Det är något fler än för två år sedan då mässan arrangerades förra gången. Intresset från besökarna var stort och reaktionerna till evenemanget har genomgående varit positiva. Många handlare rapporterar också om bra försäljning. Generellt var det störst intresse för små användbara möbler och speglar samt för föremål som är ovanliga eller unika. Smycken var också ett område som gick bra.

-Vi är stolta över att ha återigen ha kunnat erbjuda marknaden det mest exklusiva utbudet av antikviteter samlat på ett ställe i Skandinavien.Vi är också mycket glada över att få hålla till på Nordiska museet, vars lokaler är mycket uppskattade både av besökarna och av utställarna, berättar Erik Edelstam, ordförande i Sveriges Konst- och Antikhandlareförening.

Nästa Grand Antiques på Nordiska museet äger rum hösten 2010.

För mer information kontakta:
Erik Edelstam, ordf. SKAF, 08 - 611 49 80, erik@edelstam-antik.se
Chicie Lindgren, ansvarig, marknadsföring, 08-749 43 73, chicie.lindgren@stofair.se
Lotta Signeul, pressansvarig, 08-749 43 79, lotta.signeul@stofair.se