Friska medarbetare på livsstilsmässan Allt för Hälsan

Friska medarbetare på livsstilsmässan Allt för Hälsan

Allt för Hälsan, Norden största livsstilsmässa, hålls på Stockholmsmässan den 6-9 november. På årets mässa satsar man stort på friskvård i arbetslivet under temat Friska medarbetare. Företag och organisationer bjuds in för att inspireras till ett mer aktivt och hälsosamt liv.

Friska medarbetare kan vara företagets viktigaste framgångsfaktor. Näringslivet har upp till tiotals miljarder att vinna på att medarbetare håller sig friska. När människor rör på sig mer ökar syreupptagningsförmågan och därmed orken och prestationsförmågan. Det går helt enkelt inte att vara effektiv under en hel arbetsdag om man inte balanserar tillvaron med vila, kost och träning.
Allt för Hälsan kommer att ge företagsledningar, HR-avdelningar och deras medarbetare en mötesplats som flödar av insikt och kunskap kring vikten av friskare medarbetare och därmed ett friskare näringsliv. Mängder med seminarier och föreläsningar blir en inspirerande bas för ett fortsatt besök på mässan.
– Vi bjuder in företag och organisationer till mässan för att väcka debatt och för att inspirera fler till ett mer aktivt och hälsosamt liv, säger Erik Rådström på Stockholmsmässan som är projektchef för Allt för Hälsan. Samtidigt kan medarbetaren frossa i mässans hela utbud av inspiration och kunskap. Med över 200 seminarier och massor av prova-på-aktiviteter blir mässbesöket en mycket värdefull inspirations- och kunskapskälla.

Tema Balans
Allt för Hälsan vill inspirera besökaren att skapa en hälsosam livsstil – vilket görs genom en kombination av mental hälsa, en vital kropp som byggs genom fysisk träning och näringsrik kost, samt återhämtning för både kropp och huvud. I år förstärker vi detta genom att lyfta fram balans som mässans tema – den viktiga balansen mellan kropp, sinne och själ.

Allt för Hälsan på Stockholmsmässan är Nordens största livsstilsmässa inom hälsa. Här möts varje år 30 000 anhängare av en hälsosam livsstil, för att få full överblick över allt som är värt att veta och uppleva inom friskvård och egenvård. Årets mässa går av stapeln 6-9 november, parallellt med den stora mat- och dryckesmässan Mitt kök. För mer information kontakta:
Erik Rådström, projektchef Allt för Hälsan, erik.radstrom@stockholmsmassan.se, 070 – 789 44 10

Inspiration och kunskap, affärsmöjligheter och nya vänner. Stockholmsmässan är Norden största mötesplats med ett 70-tal branschledande mässor och hundratals nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang varje år.