Gustav Fridolin gästar Skolforum imorgon

Gustav Fridolin gästar Skolforum imorgon

Måndag den 26 oktober öppnar Skolforum, en av Nordens största mötesplatser för personal inom skolvärlden. Skolforum är en viktig mötesplats med inspirerande seminarier, föreläsningar och aktiviteter där lärare och skolpersonal för samtal och erfarenhetsutbyte kring viktiga frågor som svensk skola arbetar med. Skolforum pågår 26-27 oktober på Stockholmsmässan.

Tisdag den 27 oktober kommer utbildningsminister Gustav Fridolin (MP) till Skolforum för att prata om hur skolan på bästa sätt ska kunna ta emot nyanlända. Han kommer berätta om hur han ser på läget och vad regeringen gör för att underlätta för Sveriges skolor och lärare. Medverkar gör även Johanna Jaara Åstrand, ordförande i Lärarförbundet och Bo Jansson, förbundsordförande i Lärarnas Riksförbund samt Rickard Vinde, vd för Svenska Läromedel.

Seminariet äger rum tisdag 27.10 kl 15.00-15.40 på Blå scenen

Seminariet är öppet för pressen.

Ackreditering görs direkt på plats i Presscenter.

Välkomna!

För mer information besök www.skolforum.se eller kontakta
Catarina Oscarsson, pressansvarig, catarina.oscarsson@stockholmsmassan.se, 070 789 43 66