Inbjudan till pressvisning

Välkomna till pressvisning av de två stora mässorna för maskiner och produktionsteknik – Tekniska Mässan 2011 och Blech Nordic 2011. Pressvisningen börjar klockan 14.00 måndag 3 oktober. De två mässorna som genomförs samtidigt på Stockholmsmässan och visar tillsammans det senaste när det gäller maskiner, utrustning och lösningar för produktion, automation och plåtbearbetning. Under pressvisningen presenteras även Embedded Conference Scandinavia med utställning.

Under mässveckan som öppnar för branschbesökare tisdagen den 4 oktober kommer bland andra innovationspriset SKAPA och Swedish Embedded Award att delas ut. I samband med pressvisningen visas några av de nominerade kandidaternas innovationer.

14.00 – Samling i Stockholmsmässans presscenter.
Kort presentation av Tekniska Mässan och Blech Nordic samt de konferenser som genomförs inom de båda mässorna. Peter Larsson, samhällspolitisk direktör på Sveriges Ingenjörer redovisar organisationens satsning Polhem 350 och arbetet att bedda och fördjupa intresset för teknik, innovation och entreprenörskap.

Därefter följer visning i mässhallarna där vi presenterar ett axplock av nyheter bland innovationer och utrustning. Tillfälle ges till intervjuer med företrädare för olika företag och utställare. Pressvisningen beräknas pågå cirka en och en halv timme.

Datum och tid:
Måndag 3/10, Kl. 14.00

Plats:
Presscenter, Stockholmsmässan i Älvsjö.
Ingång via huvudentrén, följ skyltning och anvisningar.

För ytterligare information, kontakta:
Roger Blomqvist, pressansvarig Tekniska Mässan
roger.blomqvist@informedia.se

Annika Hols, presskoordinator Stockholmsmässan
Tfn: 08-749 43 49 eller 070-789 43 49
annika.hols@stockholmsmassan.se

www.stockholmsmassan.se

Välkomna!

Vi är tacksamma för svar senast 30/9 till:
Stockholmsmässans Presstjänst: press@stockholmsmassan.se

Stockholmsmässan är en av världens främsta och mest flexibla mötesarrangörer. Vi erbjuder den perfekta mötesplatsen för allt från internationella toppmöten till breda publikmässor. Tillsammans med utställare och arrangörer skapar vi välregisserade möten som ger besökaren inspiration, kunskap och affärsmöjligheter. Som Nordens ledande arrangör genomför vi varje år ett 60-tal branschledande mässor samt ett 100-tal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnar vi 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och fler än 8 000 journalister från hela världen.