Ljud Ljus Bild Mässan åter på Stockholmsmässan

Ljud Ljus Bild Mässan åter på Stockholmsmässan

Nu är det klart att Ljud Ljus Bild Mässan arrangeras på Stockholmsmässan i maj 2022. Mässan är Nordens största mötesplats för alla företag och person som arbetar med professionellt ljud, ljus, bild och AV-teknik.

Stockholmsmässan har fått förtroendet att arrangera Ljud Ljus Bild Mässan tillsammans med LLB föreningen 2022 och 2024. Det är en långsiktig satsning för att fånga alla de möjligheter till utveckling, nätverkande och nya affärer som eventbranschen nu står inför. Ambitionen är också att med ett nytt mässupplägg ytterligare förstärka branschens betydelse och potential. Ljud Ljus Bild Mässan arrangeras vartannat år och lockar runt 3 000 besökare inom ljus, bild och AV från hela Norden. Nästa mässa går 10–12 maj 2022.

-Vi ser mycket fram emot att få arrangera Ljud Ljus Bild Mässan. Det är en bransch som kommer att ha förändrats mycket till maj i nästa år. Nu startar vi upp det kreativa arbetet för att ge både utställare och besökare en spännande mässupplevelse nästa vår, säger Christina Olsson, projektledare för Ljud Ljus Bild Mässan, Stockholmsmässan.

LLB organisationen ser fram emot att utveckla mässan tillsammans med Stockholmsmässan som ny partner:

-Vi valde att jobba med Stockholmsmässan inför LLB 2022 för det ger oss en stabilitet både för LLB organisationen och för alla utställare, ett helt nytt upplägg som vi övertygade blir bra, säger Niclas Arvidsson, styrelseordförande LLB.

-Med LLB 2022 så lanserar vi en helt omgjord mässa, samarbetet med Stockholmsmässan har fungerat snabbt och smidigt och det är vi nöjda med, avslutar Pontus Thuresson, vd LLB.

Om LLB
Svensk branschorganisation för upplevelseteknik, LLB (Ljud, Ljus och Bild), grundades 1990 och är en organisation för i Sverige verksamma företag som erbjuder och levererar utrustning och tjänster inom ljud, ljus och bild för scen, konferens, broadcast, multimedia, IT samt musikinstrument. Medlemsföretagen inom branschorganisationen LLB arbetar i teknikens framkant och representerar de flesta etablerade varumärkena på den europeiska marknaden. Försäljningsutvecklingen inom branschen har, trots den hårda konkurrensen varit stabil de senaste åren. De cirka 65 medlemsföretagen inom LLB omsätter cirka 1,3 miljarder på den svenska marknaden.

För mer information kontakta:
Christina Olsson, projektledare Ljud Ljus Bild Mässan, Stockholmsmässan, christina.olsson@stockholmsmassan.se, 08-749 44 28
Niclas Arvidsson, ordförande LLB, na@interlite.se, 0705-915515