Nordic Safety Expo och Gilla Jobbet etablerar samarbete

Nordic Safety Expo och Gilla Jobbet etablerar samarbete

Nordic Safety Expo, Nordens ledande mässa för personlig skyddsutrustning, etablerar ett samarbete med arbetsmiljökonferensen Gilla Jobbet, i syfte att ytterligare stärka de båda evenemangen. Det första steget i samarbetet innebär att Gilla Jobbet kommer att finnas på plats på Nordic Safety Expo på Stockholmsmässan i höst med utställning, presentationer och andra aktiviteter. Nordic Safety Expo kommer under påföljande vecka att delta vid Gilla Jobbet med utställning, uppvisning och seminarium.

Exempel på vad som kommer att presenteras och visas är:

• Hur väljer du rätt skyddsutrustning? Från riskanalys till konsekvens.
  • Säker ovan mark – rätt fallskydd räddar liv. Demonstration av fallskydd.
  • Rätt klädd för rätt jobb. Hur väljer du rätt skyddsutrustning?

– Vi är väldigt glada och nöjda med att vi nu har etablerat ett långsiktigt samarbete med Gilla Jobbet och de organisationer som står bakom evenemanget. Samarbetet innebär att BPS ytterligare kommer att kunna sprida och förbättra kunskapen om personlig skyddsutrustning, och nå ut bredare med vikten av att ha rätt utrustning för olika arbetsuppgifter, säger Ghazal Voghoui, VD på branschföreningen BPS (Branschföreningen för Personlig Skyddsutrustning) , som tillsammans med Stockholmsmässan står bakom Nordic Safety Expo.

Steg två i samarbetet innebär att Nordic Safety Expo och Gilla Jobbet kommer att arrangeras parallellt år 2016, för att på så sätt skapa ytterligare synergier mellan evenemangen.

För mer information kontakta:

Magnus Eriksson, Stockholmsmässan, projektledare Nordic Safety Expo, magnus.eriksson@stockholmsmassan.se, 070-789 43 33

Ghazal Voghoui, VD BPS, ghazal.voghoui@branschkansliet.se, 08-508 93 834

Nordic Safety Expo är Nordens ledande mässa inom arbetsmiljö och personlig skyddsutrustning. Mässan arrangeras vartannat år och nästa mässa äger rum 14 – 16 oktober 2014 på Stockholmsmässan. Bakom evenemanget står Stockholmsmässan och BPS, Branschföreningen för Personlig Skyddsutrustning. www.nordicsafetyexpo.se

Nordic Safety Expo går parallellt med SKYDD, Nordens största mässa inom säkerhet, brand och räddning.

Gilla Jobbet arrangeras av AFA Försäkring, Prevent och Sunt arbetsliv tillsammans med fackförbund och arbetsgivarorganisationer inom privata sektorn och kommun- och landstingssektorn.

Stockholmsmässan är en av världens främsta och mest flexibla mötesarrangörer. Vi erbjuder den perfekta mötesplatsen för allt från internationella toppmöten till breda publikmässor. Tillsammans med utställare och arrangörer skapar vi välregisserade möten som ger besökaren inspiration, kunskap och affärsmöjligheter. Som Nordens ledande arrangör genomför vi varje år ett 60-tal branschledande mässor samt ett 100-tal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnar vi 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och fler än 7 000 journalister från hela världen.