Nyhet: Profile & Promotion by Formex lanseras hösten 2013

Nyhet: Profile & Promotion by Formex lanseras hösten 2013

Formex utökas med ännu ett område när den nya avdelningen Profile & Promotion by Formex öppnar hösten 2013. Här kommer besökarna att möta starka varumärken och ledande återförsäljare av presentartiklar samt profilprodukter.

– Det känns väldigt roligt att välkomna ett helt nytt segment till Formex, och avdelningen blir ett bra och viktigt komplement till det övriga utbudet på mässan. Det innebär också att Formex fortsätter att växa på djupet och befäster sin position som den ledande mässan i Norden, säger projektchefen Chicie Lindgren.

– Det här blir ett en fantastisk möjlighet för utställare i genren att få synas för den dynamiska mix av svenska och internationella kreatörer, inköpare och media som besöker Formex. Dessutom ligger Stockholmsmässan strategiskt bra till och det är som besökare enkelt att ta sig till mässan, säger Lars-Erik Strömberg, Nordic Arena och initiativtagare till Profile & Promotion by Formex.

– Jag tror att integreringen med Formex kan leda till nya, spännande affärsmöten och innebära en energikick för vår bransch, säger Evert Grahn, CEO för MEC-gruppen AB.

– Det är viktigt för branschen att få en mässa i Stockholm. När det blir enklare att ta sig till mässan tror jag det finns goda förutsättningar att växa och utvecklas, säger Per Pettersson, vd på Idépoolen.

Den nya avdelningen Profile & Promotion by Formex går i Victoriahallen, parallellt med höstmässan 2013. Formex är Nordens största mötesplats för nyheter, affärer, trender, kunskap och inspiration inom inrednings- och presentbranschen. Mässan anordnas två gånger per år med över 800 utställare, 25 000 fackbesökare och 800 medierepresentanter.

För mer information besök www.formex.se eller kontakta:

Ida Mlowe, presskoordinator, ida.mlowe@stockholmsmassan.se eller 08-749 44 13

Lars-Erik Strömberg, Nordic Arena, lestromberg@nordic-arena.nu, 070-810 1888

Stockholmsmässan är en av världens främsta och mest flexibla mötesarrangörer. Vi erbjuder den perfekta mötesplatsen för allt från internationella toppmöten till breda publikmässor. Tillsammans med utställare och arrangörer skapar vi välregisserade möten som ger besökaren inspiration, kunskap och affärsmöjligheter. Som Nordens ledande arrangör genomför vi varje år ett 60-tal branschledande mässor samt ett 100-tal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnar vi 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och fler än 7 000 journalister från hela världen.