Nytt koncept på LLB Expo: Technology Breakfast

Nytt koncept på LLB Expo: Technology Breakfast

LLB Expo – branschens viktigaste mötesplats och Nordens ledande mässa inom ljud, ljus och bild är tillbaka. I år kommer det finnas gott om utrymme att nätverka och träffa nya kontakter. Nytt för i år är Technology Breakfast som öppnar mässans andra dag. Dessutom bjuds det på ett gediget seminarieprogram med det senaste inom branschen. Mässan pågår 4-6 oktober på Stockholmsmässan.

LLB Expo är branschmässan som är känd för att fylla mässhallen med god stämning. I år är mötet viktigare än någonsin, efter den stora transformation som pandemin förde med sig. Branschen har utvecklats snabbt med hjälp av ny teknik och nya krav från kunder, samtidigt som mycket kompetens har försvunnit. Att knyta nya kontakter för att utöka teamet eller hitta nästa teknikleverantör, kommer vara viktigt för många. Det kommer att finnas gott om platser att nätverka och mötas på. På årets mässa introduceras ett nytt koncept: Technology Breakfast. Det är en mötesplats för både besökare och utställare, för de som är morgonpigga på mässans andra dag. Utställarna får tre minuter vars på sig att presentera sina produkter och det bjuds på kaffe och macka. Anmälan krävs.

– Vi vet att nätverk är viktigt för både besökare och utställare så det finns gott om mötesplatser att mingla på. Jag tycker att man ska titta på våra prisutdelningar men även boka in sig på Technology Breakfast och besöka LLB:s branschmingel, säger Niclas Arvidsson, styrelseordförande för LLB.

Utöver nätverk, mingel och intressanta monters, så bjuds det på ett gediget seminarieprogram. På årets mässa finns det runt 40 programpunkter som behandlar både trender, kunskap och erfarenheter. Det finns både inspirationsföreläsningar och seminarier i syfte att utbilda och utveckla.

– Vi har försökt att skapa ett brett program som ska kunna passa många. För att nämna några, så kommer Mikki Kunttu att prata om sitt jobb som ljusdesigner för Cirque du soleil och Ola Melzig kommer att prata om arbetet och utmaningarna kring American Song Contest. Dessutom utrustas en scen med Dolby Atmos för seminarier i ämnet och Gustav Rathsman kommer och pratar om utmaningarna och teknikutvecklingen kring att göra ljud till spel, säger Terese Johansson, vd för LLB.

LLB Expo går på Stockholmsmässan 4-6 oktober.

Pressackreditering
Om du som journalist vill besöka LLB Expo 4-6 oktober, skicka ett mail till press@stockholmsmassan.se, uppge namn, publikation och kontaktuppgifter.

www.llbexpo.se

Presskontakt
Catarina Oscarsson, PR & kommunikationsansvarig, 070 789 43 66, catarina.oscarsson@stockholmsmassan.se