PRESSINBJUDAN

Tid: Tisdagen den 17 april klockan 10.00
Plats: Våning 33 i Scandic Hotel Victoria Tower, Kista
Anmälan: Ackreditering

Välkommen till presskonferens för S.E.E., Scandinavian Electronics Event, 2012. Programmet ger en överblick över utställare, seminarier och övriga aktiviteter som kommer att pågå under den 17-19 april på Kistamässan.

Efter pressmötet går vi igenom Showcase Sweden, utställningen med exempel på elektronik i framkant, och avslutar vid scenen där statssekreterare Håkan Ekengren inviger S.E.E. 2012 klockan 11, varpå en paneldebatt om branschens framtida utmaningar tar vid.

PROGRAM

10.00 Presskonferens, plan 33
 - Höjdpunkter under S.E.E. 2012: Magnus Eriksson, Stockholmsmässan
 - Tillväxt i norr Anders Högström, VD Kalix Electropolis
 - Framtidens ljudliga innovationer: David Eriksson, Teenage Engineering

10.30 Kort visning av Showcase Sweden, Kistamässan

11.00 Invigning med Näringsdepartements statssekreterare Håkan Ekengren, Stora scenen

11.15 (Ca) Paneldebatt: Elektronik i världsklass – hur möter vi utmaningarna?
 - Håkan Ekengren, Näringsdepartementet
 - Jonas Wallberg, chefsstrateg IKT, Vinnova
 - Bo Wass, VD Autoliv Electronics AB
 - Anders Felling, VD, Westemo Data Communications AB
 - Mikael Joki, VD Eskilstuna Elektronikpartner AB
 - Gerd Levin Nygren, VD Hanza Electronics

Presscentret på Kistamässan (E9) ligger en trappa ner från mässhallen i Kistamässans konferenscenter. Här kan ni hämta era presskort från klockan 9.00 den 17 april. Vänligen se till att ni har presskort med till presskonferensen.

För information om pressackreditering:
Eva-Marie Sahlberg, telefon: 070-789 44 13, press@stockholmsmassan.se

För övriga frågor:
Alexandra Kärnlund, pressansvarig, S.E.E., Stockholmsmässan, telefon: 0709-69 97 67, e-post: alexandra.karnlund@informedia.se
Magnus Eriksson, projektledare S.E.E., Stockholmsmässan, telefon: 08-749 43 30, 070-789 43 30, e-post: magnus.eriksson@stockholmsmassan.se

Om S.E.E.
Scandinavian Electronics Event, S.E.E., är nordens ledande mötesplats för den industriella elektronikbranschen. Evenemanget, som äger rum på Kistamässan den 17-19 april 2012, arrangeras av Stockholmsmässan på uppdrag av Branschorganisationen Svensk Elektronik.
Läs mer på http://www.see-event.se/

Stockholmsmässan är en av världens främsta och mest flexibla mötesarrangörer. Vi erbjuder den perfekta mötesplatsen för allt från internationella toppmöten till breda publikmässor. Tillsammans med utställare och arrangörer skapar vi välregisserade möten som ger besökaren inspiration, kunskap och affärsmöjligheter. Som Nordens ledande arrangör genomför vi varje år ett 60-tal branschledande mässor samt ett 100-tal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnar vi 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och fler än 8 000 journalister från hela världen.