Samhällsdebattens hetaste fråga i centrum – nu är programmet släppt

Samhällsdebattens hetaste fråga i centrum – nu är programmet släppt

Fastighetsenergi 2023 – arenan för framtidssäkrade byggnader, arrangeras den 25 april 2023 på Stockholmsmässan.

Sveriges installatörer, innovatörer, beslutsfattare, teknikkonsulter och fastighetsägare möts under en heldag på Stockholmsmässan den 25 april. Fokuset för dagen är energifrågan och optimerade system vilket är centralt för alla som äger, utvecklar och förvaltar fastigheter. Här skapas partnerskap och möten mellan progressiva beslutsfattare som vill energioptimera för framtiden.

Nu presenteras konferensprogrammet bestående av experter inom fyra huvudteman; finansiering, innovationer, regelverk och partnerskap.

Årets AI-svensk inledningstalar

Jonas Tannerstad, chef för el och automation på Örebrobostäder, inledningstalar under dagen. Han har gjort sig känd som 2022 års AI- svensk och kommer bjuda på insikter om den digitala utvecklingen inom fastighetssystem.

– Idag finns teknologin för att kunna framtidssäkra byggnader på ett helt annat sätt än vad det bara fanns för några år sedan. Fastighetsenergi 2023 blir ett tillfälle att inspirera fler till att se nya möjligheter med effektiva fastighetssystem, säger han.

Klimatsmarta fastigheter

Hållbarhetsfrågan genomsyrar dagen, Vasakronan framträder med särskilt klimatfokus på energisystemet i byggnaderna.

– Vi har valt att satsa och våga gå först. Ibland når vi inte upp till våra högt uppsatta mål men vi lär oss mycket längs med vägen. Dessa lärdomar hoppas vi kan inspirera branschen som helhet, menar Vasakronans hållbarhetschef Anna Denell som kommer tala om hur fastighetsbolag kan få hållbarhetssatsningar att bli en del av företagets lönsamhet.

Fastighetsenergi 2023 – arenan för framtidssäkrade byggnader arrangeras av Stockholmsmässan i samarbete med Installatörsföretagen och Energieffektiviseringsföretagen. Utöver konferensprogrammet presenteras en partnerutställning där leverantörer och konsulter visar lösningar för effektivisering- och energioptimering.

Till Fastighetsenergis konferensprogram »

Besök www.fastighetsenergi.se för mer information eller kontakta:
Lina Hann, projektledare Nordbygg
E-post: lina.hann@stockholmsmassan.se