Årets monter 2023

Seasoning UF vinner kategorin Årets monter under SM i Ung Företagsamhet på Stockholmsmässan - ett helhetstänk som lyste igenom i såväl monterbyggnation och försäljningsteknik

Den 23–24 maj hölls SM i Ung företagsamhet på Stockholmsmässan. Hundratals UF-företag visade upp sig och kämpade om SM-guld. Eventet avslutades med galamiddag och prisutdelning där Årets UF-företag gick till SOBB UF och Årets monter till Seasoning UF.

Stockholmsmässan är guldsponsor till Ung Företagsamhet och även tävlingsvärd för kategorin Årets monter. När Stockholmsmässan i vanlig ordning korade vinnaren i kategorin Årets monter var det Seasoning UF som stod som vinnare. Seasoning UF har skapat en säsongsbetonade kokbok med recept från lokala restauranger och kockar i Västerås och visade hög kvalitet på samtliga tävlingskriterier för Årets monter. Extra utmärkande var kombinationen av den detaljrika designen som var helt i symbios med det engagerande bemötandet.

- Alla företag har jobbat hårt för att skapa sina montrar och visade prov på kreativitet, kunskap och entreprenörskap på hög nivå. Seasoning UF hade ett helhetstänk som lyste igenom i såväl monterbyggnation och design som försäljningsteknik. Montern och företagarna skapade en inbjudande atmosfär, och fick oss att känna oss som hemma. Det var en enhetlig jury som till slut kom fram till ett resultat, Säger Sofie Heyum, Key Account Manager på Kongresser och Guest Events på Stockholmsmässan samt en av fyra som sitter i jurygruppen för Årets monter.

Årets UF-företag 2023 - SOBB
    Företagen har tävlat i totalt 16 kategorier, där den mest prestigefyllda kategorin är Årets UF-företag. I år gick utmärkelsen till SOBB UF som har utvecklat en gratis mobilapp för sommarjobb. Motiveringen löd:

Bland drygt 12 000 starka bidrag har det vinnande teamet tagit juryn med storm genom sin ödmjuka framtoning, företagsamhet och tydliga framåtanda. Företaget har stött på stora utmaningar under UF-året men lyckats vända dessa till lärdomar som har utvecklat dem, både som team och företag. Med en helt egenutvecklad produkt tar företaget hand om det värdefullaste vi har – vårt unga humankapital. Med en affärsidé som löser ett verkligt problem samt en tydlig målgrupp kommer företaget bidra till att främja psykisk hälsa och motverka kriminalitet. Säsongsarbetet är definitivt här för att stanna, allt för att öka möjligheterna för alla som vill få sitt första jobb.

SOBB UF kommer även att få representera Sverige i EM i Ung Företagsamhet, Gen-E, senare i sommar.

Totalt medverkade 229 UF-företag, cirka 800 gymnasieelever, från hela landet på SM i Ung Företagsamhet som hölls på Stockholmsmässan.

För mer information om bilder, vänligen besök Ung Företagsamhets hemsida.