Stockholmsmässan gör ”bröllopsmontrar” till Åhléns

Stockholmsmässan har fått uppdraget att producera exponeringsmaterial till Åhléns när ett urval av produkterna i Den Officiella Bröllopsserien nu finns till försäljning i samtliga varuhus.

I januari i år premiärvisades produkterna i Den Officiella Bröllopsserien på designmässan Formex. Tusentals besökare besökte den uppskattade montern i Stockholmsmässans lokaler och som en av Hovets utvalda företag kändes det naturligt för Åhléns att använda samma uttryck när produkterna nu bjuds ut till försäljning i kedjans varuhus.

Bröllopsmontern på Formex byggdes av Stockholmsmässan utifrån ett koncept som tagits fram i samarbete med varumärkesbyrån Grow, som på uppdrag av Hovet även har ansvaret för den grafiska profilen för det kungliga bröllopet.

Åhléns är ett av de 17 företag som godkänts av Hovet att ta fram produkter till Den Officiella Bröllopsserien. Ett urval av dessa företags produkter finns nu till försäljning i de flesta av Åhléns 76 varuhus och Stockholmsmässan producerar alltså dekoren för exponeringen av produkterna.

– Det här uppdraget är ett bra exempel på hur vi kan nyttja den kompetens som finns inom Stockholmsmässan för att leverera även utanför mässans väggar. Vi är jätteglada att Åhléns tyckte montern var så tilltalande att de ville återanvända den, säger Camilla Hållbro som är chef för affärsområdet Eventservice.

Eventservice är ett samlingsnamn för de kringtjänster som Stockholmsmässan erbjuder sina utställare och arrangörer. Det kan vara allt ifrån belysning och webbtjänster till, som i det här fallet, material för dekoration av montrar.

För mer information kontakta:

Camilla Hållbro, affärsområdeschef Eventservice, Stockholmsmässan, 08 – 749 44 81, camilla.hallbro@stofair.se

Helena Nilsson, marknads- och kommunikationschef, Stockholmsmässan, 08 – 749 44 19, helena.nilsson@stofair.se

Stockholmsmässan är Nordens ledande arrangör och genomför varje år ett 60-tal branschledande mässor samt ett 100-tal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnar vi 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och fler än 8 000 journalister från hela världen.