Stockholmsmässan och Rica Talk Hotel släcker ljuset

Även i år deltar Stockholmsmässan och Rica Talk Hotel i Earth Hour, den största miljömanifestationen genom tiderna, som äger rum lördagen den 31 mars.
Båda företagen arbetar aktivt med miljö- och hållbarhetsfrågor och visar gärna detta engagemang genom att släcka ljuset under en timme.

Stockholmsmässan och Rica Talk Hotel släcker fasadbelysning samt allmänbelysning i båda fastigheterna den 31 mars klockan 20.30 – 21.30 för att visa sitt engagemang i miljö- och hållbarhetsfrågor.

– Vi är medvetna om Stockholmsmässans påverkan på omvärlden, både direkt i vår egen verksamhet och indirekt genom våra leverantörer och investeringar. Vårt hållbarhetsarbete är en ständigt pågående process där vi utvecklas både genom egna initiativ och genom att aktivt söka återkoppling från våra intressenter – besökare, utställare, arrangörer, medarbetare, ägare och samarbetspartner. Därför är det viktigt för oss att delta i aktiviteter som Earth Hour för att visa att vi tar ansvar, säger Patric Sjöberg, vd på Stockholmsmässan.

– På Rica Hotels arbetar vi konstant för att minska vår miljöpåverkan bland annat via Ricafonden – en fristående stiftelse som stödjer projekt inom miljövård och social omsorg, berättar Göran Nilsson, hotelldirektör, på Rica Talk Hotel.
Alla våra gäster informeras om Earth Hour och uppmanas att släcka i sina rum. För att ingen ska behöva sitta ensam på ett mörkt hotellrum välkomnar vi alla våra gäster till lobbyn där vi serverar ekologiskt öl och vin samt alkoholfria drycker, fortsätter Göran.

För mer information kontakta:
Helena Nilsson, marknads- och kommunikationschef Stockholmsmässan, 070-789 4419, helena.nilsson@stockholmsmassan.se
Göran Nilsson, hotelldirektör, Rica Talk Hotel, 08-5888 2002, goran.nilsson@rica.se