Stockholmsmässan och Robert Bronett sätter upp magisk julshow

Stockholmsmässan och Robert Bronett sätter upp magisk julshow

I mitten av november startar ett nytt spännande event på Stockholmsmässan. Tillsammans med Robert Bronett sätter man upp julshowen MagicXmas, en kombination av internationell magiföreställning och klassisk amerikansk ”dinner show” med dans.

Robert Bronett är kanske mest känd för att driva Cirkus Scott. Men han har också lång erfarenhet av att sätta upp andra slags föreställningar, och i höst får den talangen blomma ut ordentligt när han sätter upp MagicXmas på Stockholmsmässan. Här erbjuds en helkväll med välkomstdrink och överraskningar i Lounge & Lobby bar, en magisk show med trerätters middag, och avslutning med dans och efterfest. Siktet är i första hand inställt på företagsmarknaden men privata sällskap är precis lika välkomna.

– Besökarna kommer få uppleva fem Las Vegas-magiker i världsklass, som jag har valt ut för att jag anser dem vara bäst i sin respektive disciplin av magi. Bland annat får de möta Aaron Crow som vunnit den prestigefyllda ”World Championships of Magic”. Det blir den mest påkostade och spännande magishow som någonsin visats i Sverige, en häftig och tempofylld show, säger Robert Bronett.

På helgerna blir det matinéföreställningar för dem som vill ta med familj och vänner och se showen utan att äta. Robert utlovar en lika magisk upplevelse då, där teamet bakom showen kommer göra sitt yttersta för att uppfylla förväntningarna från både stora och små besökare.

För Stockholmsmässan är det ovant att gå in som medarrangör i den här typen av evenemang, och vd Patric Sjöberg ser fram emot att kunna välkomna helt nya besökargrupper till anläggningen.

– Det här känns fantastiskt spännande. Vi har en ambition att bredda vårt utbud med nya typer av evenemang, och det här är ett koncept som vi tror mycket på, säger Patric Sjöberg.

– Stockholmsmässan är faktiskt inget annat än en stor magisk låda. 60 000 kvadratmeter som kan förvandlas till vad som helst, och det kommer vi att bevisa!, avslutar Robert Bronett.

MagicXmas går på Stockholmsmässan mellan 16 och 26 november 2017.

För mer information besök www.magicxmas.se eller kontakta:
Patric Sjöberg, vd Stockholmsmässan, patric.sjoberg@stockholmsmassan.se, 070 – 789 43 02
Helena Nilsson, kommunikationschef, helena.nilsson@stockholmsmassan.se, 070 – 789 44 19