Välkommen på pressfrukost och förhandsinformation inför Grand Antiques på Nordiska museet

hos Jan Ribbhagen, som bjuder in bakom kulisserna i sin butik, Kurt Ribbhagen AB.

Erik Edelstam, ny ordförande i SKAF, Sveriges Konst- och Antikhandlareförening berättar om Grand Antiques och SKAF:s förnyelse. Han kommer också att presentera - för första gången i Sverige - statistik från "The Art Market Study", en världsomspännande undersökning som behandlar konst- och antikmarknaden. Du får också höra Mikael Nyström och Richard Moser från Design Dolores tala om tankarna bakom graffiti-utställningen "Kings", där de tolkar fem svenska regenter; Gustav Vasa, Gustav II Adolf, Drottning Kristina, Gustav III och Karl XII. Magnus Svensson, Streco samt Jan Ribbhagen finns också på plats för att berätta om spännande föremål. Välkomna!

Datum:23 oktober 2008

Tid:Frukost serveras från kl. 8.30 Information kl. 8.45

Plats:Kurt Ribbhagen AB, Birger Jarlsgatan 13.

OSA senast den 21 oktober till lotta.signeul@stofair.se, tel: 08-749 43 36, 070-789 43 36.

Grand Antiques på Nordiska museet äger rum den 14-16 november. Det är fjärde gången som Sveriges Konst- och Antikhandlareförening, SKAF, arrangerar sin exklusiva antikmässa med endast utställande medlemmar på museet