Välkommen till presskonferens för SKYDD och Nordic Safety Expo

PRESSINBJUDAN

Tid: 18 september, 10.00-10.30

Plats: Stockholmsmässans presscenter, en trappa upp från entréhallen

Presskonferens för SKYDD, Nordens största mässa och konferens inom säkerhet, brand och räddning, och Nordic Safety Expo, Nordens nya mötesplats för alla verksamma inom personlig skyddsutrustning, kommer att hållas på morgonen under mässans öppningsdag.

Klockan 11 invigs SKYDD inne på stora scenen i A-hallen av Johan Pehrson, ledamot i justitieutskottet och folkpartiets rättspolitiske talesman. I direkt anslutning till invigningen kommer K-G Bergström att leda en spännande debatt med utgångpunkt från ett realistiskt scenario: En attack i centrala Stockholm under rusningstid.

Klockan 13 invigs Nordic Safety Expo på Aktivitetsscenen (AG: 46).

Program för presskonferens:
• Höjdpunkterna under SKYDD 2012, Magnus Eriksson, projektledare, Stockholmsmässan

• Höjdpunkterna under Nordic Safety Expo, Ivan Sundström, styrelseordförande, Branschföreningen för Personlig Skyddsutrustning, BPS

• EU-projektet Firefight, ett projekt med syftet att fortbilda brandmän i brandsäkerhet, i fokus för årets livespel, Bo Andersson, MSB

• Brandmän mot cancer, nytt initiativ från Brandmännens Riksförbund, Jan Wisén, tidigare brandchef i Storstockholms Brandförsvar och en av Sveriges ledande profiler i branschen

• Invigningsdebatt, Stockholm under attack, K-G Bergström, journalist, samt inrikeskommentator och programledare på Sveriges television

Ackreditering sker via mässans hemsida: http://mail.stockholmsmassan.se/b.aspx?vi=12&vid=977&ucrc=A6379322

För mer information om presskonferensen:
Alexandra Kärnlund, pressansvarig, telefon: 0709-699 767, e-mail: alexandra.karnlund@informedia.se

För information om pressackreditering:
Stockholmsmässans presscenter, telefon: 08-749 4413
e-mail: press@stockholmsmassan.se

SKYDD och Nordic Safety Expo arrangeras på Stockholmsmässan den 18-21 september. Läs mer på www.skydd.net resp. www.nordicsafetyexpo.se

Stockholmsmässan är en av världens främsta och mest flexibla mötesarrangörer. Vi erbjuder den perfekta mötesplatsen för allt från internationella toppmöten till breda publikmässor. Tillsammans med utställare och arrangörer skapar vi välregisserade möten som ger besökaren inspiration, kunskap och affärsmöjligheter. Som Nordens ledande arrangör genomför vi varje år ett 60-tal branschledande mässor samt ett 100-tal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnar vi 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och fler än 8 000 journalister från hela världen.