Stora pr-priset 2012 öppnar för nomineringar!

Branschföreningen Svenska pr-företagen öppnar nu för nomineringar till tävlingen Stora pr-priset 2012. Tävlingen är öppen för såväl enskilda personer som stora företag och organisa­tioner. Det som avgör är om bidragen har gett betydande resultat med hjälp av pr. Sista datum för nominering är den 20 februari 2012.

– Med Stora pr-priset bedömer och belönar vi pr-insatser som har gett riktigt bra resultat. Vi gör det för att visa hur långt man kan komma med hjälp av pr som bygger på väl genomtänkta och utarbetade kreativa idéer. Alla har en ärlig chans att få priset, eftersom alla bidrag är välkomna och i princip alla discipliner inom pr är OK. Det finns dock bara en vinnare, säger Jenny Öijermark, ordförande för Svenska pr-företagen.

Den första omgången av Stora pr-priset avgjordes 2011 och blev direkt en stor framgång. Över 70 riktigt bra bidrag som lämnades in. Efter en omsorgsfull granskning i flera steg kunde juryn slutligen kora vinnaren: IQ med kampanjen ”Fyllefilter”. De övriga finalisterna var Lina Thomsgård med ”Rättviseförmedlingen”, Telge Energi med ”Telgemodellen”, SAS med ”Love is in the Air” samt Jessica W Sandberg med ”How Hetero”.

2012 års vinnare av Stora pr-priset kommer att belönas vid en ceremoniell gala den 19 april 2012.

Nomineringarna lämnas på: www.surveymonkey.com/s/storaprpriset

För mer information kontakta:
Jenny Öijermark, ordförande i Svenska pr-företagen
Tel: 070-313 23 26, e-post:
jenny.oijermark@joi.se'

Jenny Öijermark, ordförande Svenska pr-företagen.

• pr-pris
  • stora pr-priset 2012
  • stora pr-priset
  • svenska pr-företagen
  • pr-företagen

• Stockholm

Stora pr-priset drivs av branschorganisationen Svenska pr-företagen tillsammans med Mynewsdesk och Dagens Media. Priset syftar till att premiera ett kvalificerat, strategiskt och idébärande pr- och kommunikationsarbete som skapat ett påtagligt resultat. Priset delas ut årligen till en individ, en grupp, ett företag eller en organisation.

www.svenskaprforetagen.se