Stordåhd gör stordåd med ny tidning!

Ny tidning!

”Grönt Samhällsbyggande”. Stordåhd Kommunikations nya tidning 2022 med fokus på Miljöcertifiering & Bedömningssystem. Stordåhd Kommunikation producerade i oktober månad 2021 en bilaga som blev en stor framgång. En tidning kring hållbarhet och klimatneutralt samhällsbyggande. Övergripande mål inom bygg, infrastruktur och fastighetsbranschen.
Vi lyfter nu fram vårt nya projekt ”Grönt Samhällsbyggande”.
Tillsammans kommer vi att bidra till omställningen mot mera cirkulära, innovativa och digitaliserade lösningar för att påskynda byggbranschens omställning.

Av Jan Åström

Stordåhd Kommunikations nya tidning ”Grönt Samhällsbyggande” kommer med fyra nummer i print och en digital distribution under 2022 att ta upp det mesta som rör arbetet kring branschernas miljöcertifieringar och bedömningssystem. Hållbarhet och ett klimatsmart byggande ligger högt upp på agendan för både bygg- och fastighetsföretag och inom offentlig verksamhet, infrastruktur och stadsplanering. Vi ser ett tydligt ökat intresse för hållbarhetscertifieringar och gröna investeringar. Intresset för hållbarhet och gröna frågor inom samhällsbyggnadssektorn ökar och är inte längre något som görs på sidan av. Det är nu en del av helheten!

Vi kommer att lyfta och titta på miljöcertifierade byggprojekt som både projektstartats och ligger i planeringsstadiet. I dagsläget finns det över 142 stycken planerade byggprojekt – med uppskattad byggstart inom 24 månader – som kommer att bli miljöcertifierade. Det sammanlagda projektvärdet och byggkostnaden för dessa hållbara och certifierade byggprojekt är ca 30 miljarder kronor. Dessutom har det redan byggstartats 326 miljöcertifierade och hållbara projekt under 2020/2021, till ett värde av +55 miljarder kronor.

Vi ser ett klart ökat intresse för den här typen av byggande, som beställarna kommer att efterfråga i allt högre utsträckning. För företag som utvecklar byggmaterial och lösningar för ett hållbart byggande gäller det att sprida den informationen till beslutsfattare hos byggherrar/beställare, arkitekter, konstruktörer, byggare, installatörer med flera.

Här finns en stor potential att ta marknadsandelar! Många byggherrar vill bygga grönt och planerar nu att bygga hållbart och miljöcertifierat i kommande projekt.

Alla nummer av tidningen Grönt Samhällsbyggande och artiklar kommer att distribueras stort i våra digitala och sociala kanaler; svenskbyggtidning.se, nyaprojekt.se, svenskfastighetsutveckling.se, byggastockholm.se, dagensinfrastruktur.se, nordiskaprojekt.se, tidningarnas digitala nyhetsbrev, ISSUU, Facebook, Instagram, Linkedin och inte minst läggas upp i vårt nyhetsrum på Mynewsdesk.

Sammantaget en avsevärd räckvidd!

Det som just nu är under uppbyggnad blir Stordåhd Kommunikations femte tidning och sjunde sajt. Bilagan som i oktober förra året distribuerades som print och e-tidning i våra sociala och digitala kanaler toppar all vår statistik i alla våra kanaler som mest läst och med högsta antalet visningar/klick. "Grönt Samhällsbyggande" med läsvärt grönt klimatsmart innehåll kommer att produceras med fyra nummer under 2022. Redan nu är innehållet planerat och till viss del klart för det första numret som kommer ut under mars månad.

Redaktör för tidningen blir Kjell Arne Larsson. Finns intresse att på något sätt medverka och exponeras i denna värld, kanske förslag på redaktionellt innehåll eller andra begåvade idéer, går det bra att kontakta mig på,

jan.astrom@storkom.se

Via länken nedan går det att läsa bilagan som producerades i höstas;