Högfjällsspåret Storhogna Högfjällshotell & Spa

Högfjällsspåret vid Storhogna Högfällshotell & Spa har öppnat för säsongen!

Äntligen har det populära Högfjällsspåret vid Storhogna Högfjällshotell & Spa preparerats! Denna populära runda startar och slutar vid hotellet och är en 10 km lång tur uppe på kalfjället med milsvidda vyer. Turen passerar den mysiga våffelstugan Samevistet, detta rustika viste, som är perfekt för att ta en paus och njuta av nygräddade våfflor, varm choklad och fjällets vackra vyer.

Högfjällsspåret är sedan förra året även känt för det är där den stora längdåkningstävlingen, Åk en mil, vinn en bil, går av stapeln. I år avgörs loppet på Långfredagen den 14 april och upp till 3000 åkare förväntas delta - alla med chans att vinna den eftertraktade bilen!

Det finns fortfarande platser kvar till loppet och anmälan kan göras direkt på den här länken;

Passa på och anmäl familj och vänner och var med och delta i vårens roligaste lopp!

Charlotte Mannerson & Anders Treschow

Presskontakt Ägare och VD respektive Styrelseordförande Charlotte 070-731 03 70