Färsking - Sveriges nya matrebell!

Färsking är Sveriges nya matrebell, ett varumärke som tar upp kampen med livsmedelsjättarna för att möjliggöra bättre hälsa för barn och unga. Bolaget stöttas av tunga namn som varit med i uppbyggnaden av bolag såsom Nick’s, Oatly, Houdini och Paradiset. Med sig på resan har Färsking två kommunikationspartners – Ca/Bom och Story Relations.

Färsking startades av Amanda Larsson och Calle Rosengren, två unga entreprenörer som är övertygade om att barn och unga förtjänar bättre mat. Företaget har rönt stora framgångar på kort tid – produkterna finns i drygt 510 butiker runt om i landet och man genomförde nyligen en crowdfunding-kampanj med ambitionen att dra in 2,1 MSEK. Målet uppnåddes på mindre än två dygn.

Den nystartade kreativa byrån Ca/Bom har tagit fram Färskings design samt kommunikationskonceptet ”The No Junk Generation” som är en värderingsdriven rörelse som uppmuntrar unga att stå upp för sig själva och varandra, och inte ta någon skit. Till sin hjälp har Färsking nu också PR-byrån Story Relations, som tillsammans med Ca/Bom hjälper Färsking med varumärkesarbetet och kommunikation i alla kanaler.

Vi är oerhört glada över att få jobba med två så kompetenta byråer som Ca/Bom och Story. Sara och Nora på Ca/Bom hjälpte oss sätta en ny grym design och ett kommunikationskoncept och nu när vi är ute på marknaden ser vi fram emot att koppla på Story. Tillsammans ska vi röra om ordentligt i branschen, säger Calle Rosengren, grundare och marknadsansvarig på Färsking.

Vi är så grymt stolta över att vara med i Färskings crew. Calle och Amanda inspirerar oss med sitt driv och sin positiva naivitet, egenskaper som format Färskings varumärke och som kommer ta det här hur långt som helst,säger Sara Carleberg, Creative Director och grundare av Ca/Bom.

Två smarta och härliga eldsjälar, ett varumärke som gör gott och ett team av ruggigt kompetenta experter inom olika områden. Det tog ungefär tre minuter för oss att veta att vi vill jobba med Färsking, säger Helya Houshmand, VD och grundare av Story Relations.

• story
  • mat & dryck
  • färsking
  • cabom
  • kommunikation

Om Ca/Bom

Ca/Bom är en kreativ byrå som sätter människors drivkrafter och behov i centrum för att bygga starka varumärken med en vision att göra världen lite bättre.

Om Story

Story är en kommunikationsbyrå med ett hjärta som klappar lite extra för varumärken inom mat, dryck och hälsa. Story jobbar idag bl.a. med Nespresso, Annas Pepparkakor, Michelin, Parfym.se och Nigab.