Den här veckan curerar Storyspot @movetosweden-kontot på Twitter.

Storyspot ansvariga för Twitterkontot @movetostockholm den här veckan

Som en del i att möta upp stadens växande rekryteringsbehov lanserades Twitterkontot @movetostockholm 2015 för att ge en bättre bild av hur det är att arbeta och bo i Stockholm. Här delar stadens tech-bolag med sig av sin vardag och livet i Stockholm, med alla fördelar det innebär med föräldraledighet, miljötänk, jämställdhet och innovationsarbete. Samt publicerar och sprider de lediga tjänster som finns att söka hos bolagen. Tidigare curatorer av kontot är bland andra Spotify, iZettle, Tictail, Klarna, Truecaller, Instabridge, King, Lifesum, Fishbrain och Dice. Nu är det alltså Storyspots tur att berätta mer om livet och arbetet i ett av Stockholms techbolag.

Läs mer om initiativet här: http://www.mynewsdesk.com/se/investstockholm/pressreleases/stockholm-kraftsamlar-foer-att-attrahera-internationella-talanger-1251982