Storyspot är uttagna till Tillväxtverkets satsning Startup Sweden Bootcamp

Stöd till StorySpot från Vinnova och Tillväxtverket

Vi är väldigt glada och stolta över att StorySpot har beviljats utvecklingsbidrag från Vinnova och dessutom är uttagna till Tillväxtverkets satsning Startup Sweden Bootcamp!

Efter en utåt sett lugn vinter kom StorySpots vår i början av mars tillsammans med flera glädjande besked.

Vinnova-bidrag till StorySpot
Vi beviljades 300.000 kr från Vinnova inom ramen för deras utlysning Innovativa startups. Läs mer om satsningen på Vinnovas hemsida.

Startup Sweden Bootcamp
StorySpot är också ett av de utvalda bolagen i Tillväxtverkets satsning Startup Sweden Bootcamp som är en intensiv nätverks- och utvecklingsvecka 27-31 mars, och som vi ser fram emot mycket! Läs mer om bootcampen här, på Breakit, eller följ StorySpot i våra sociala medier för att få veta mer om vad som händer under veckan.

Storyspot är en digital tjänst för att dela med sig av podcasts och ljudberättelser kopplade till platser. Sporthändelser, kultur, historia, arkitektur, framtidsvisioner och personliga upplevelser får alla plats i Storyspot och skapar tillsammans en mångfald av berättelser där lyssnaren själv väljer vad den tycker är intressant. Vi vill göra för muntligt berättande och audioguider det som Instagram har gjort för bilder och YouTube för video.

Det är helt kostnadsfritt att använda Storyspots tekniska plattform. Både att ladda ner appen för att lyssna eller spela in och att administrera ljudklippen via vår webb www.storyspot.se. Både appen och webbverktyget är mycket enkla och intuitiva att använda.