Resebolaget TUI inleder en satsning på skidresor och lanserar sju nya flyglinjer till Scandinavian Mountains Airport.

FLYG MED TUI TILL STÖTEN!

Inför säsongen 2020/2021 meddelas nu att TUI lanserar sju nya flyglinjer till Sälenfjällens internationella flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Flygplatsen ligger endast 15 minuter från Stöten.

Flygbiljetterna släpps för bokning torsdag den 22 oktober.

Stöten i Sälen blev korad till ”Årets Skidanläggning” 2019 och har inför säsongsstart nyinvesterat i anläggningen i form av bland annat 800 nya bäddar, en ny lift och fler åkmöjligheter. Man har förstås även infört en rad corona-åtgärder för en trygg vistelse för alla kommande skidgäster.

– Vi som är belägna endast en kvart ifrån flygplatsen, har byggt ut anläggningen och vidtagit en rad åtgärder för att minska smittspridning är otroligt glada över att TUI nu gör det ännu enklare att komma till oss på skidsemester kommande säsong, säger Johan Thorn, vd Stöten i Sälen.

Resebolaget TUIs satsning på skidresor innebär att man nu lanserar sju nya flyglinjer till Sälenfjällens Scandinavian Mountains Airport.

Under hela vintersäsongen kommer man att flyga från Stockholm, Göteborg och Malmö. Flygdagar är torsdagar och söndagar med start i december 2020. Till Växjö, Norrköping, Ängelholm och Köpenhamn kommer man att flyga under större helger och vinterloven.

– Att flygdagarna blir torsdagar och söndagar är väldigt positivt och ger besökarna stor flexibilitet hur man bokar sin vistelse. Man kan välja att komma upp över en långweekend och flyga torsdag-söndag. Eller en hel vecka söndag-söndag samt alternativet kortvecka söndag-torsdag. Det är jag säker på att resenärerna uppskattar, säger Gunnar Lenman, vd på Scandinavian Mountains Airport.

TUI har länge tittat på att lansera skidresor. Och nu såg man att den möjligheten fanns:

– Vi hoppas att många av våra kunder uppskattar möjligheten att enkelt kunna flyga direkt med oss till en av de mest populära skidorterna i Sverige. Målet är att kunna ta en frukost hemma, landa på nya flygplatsen i Sälen och sedan en äta en lunch i skidbacken. Sälen erbjuder bra möjlighet till aktiviteter i frisk fjälluft. Jag tror många längtar efter det. Säger Tommy Serban, kommersiell chef på TUI.

Boka flygresa till Sälen

Det här är Stöten i Sälen AB: En av Sveriges ledande skiddestinationer. Sälens bästa skidåkning enligt en undersökning utförd av Synovate. Sälenfjällens nordligaste skidanläggning belägen i nordvästra Dalarna. Stöten i Sälen har 21 liftar och 47 nedfarter. Utöver skidåkningen finns alla faciliteter som krävs för att få en trevlig vintersemester. 8 000 bäddar finns i området. Stöten erbjuder såväl konferenser, som grupp- och privatresor. Skidresorna säljs via återförsäljare och även direkt via Stöten i Sälen AB. Under vintersäsongen har Stöten i Sälen AB cirka 250 medarbetare. Den totala omsättningen i Stöten uppgick till 250 MKR säsongen 2018/2019, varav liftomsättning svarade för 61.5 MKR.

Related content