Stöten i Sälen med ny reklambyrå

Stöten i Sälen med ny reklambyrå

– Vi erbjuder riktigt bra skidåkning, men vi måste också få barnfamiljerna att upptäcka allt det där unika som finns runt omkring skidåkningen, säger Jens P. Stenseth, VD för Stöten. Upphandlingen av ny reklambyrå inleddes för några månader sedan och pitchförfarandet har varit minst sagt spännande och annorlunda. Istället för kreativa uppslag på en given brief har det snarare handlat om strategisk kompetens och personkemi.

– Vi blev bjudna upp till Stöten under tre hektiska dagar och fick möjlighet att testa inte bara deras produkt, utan även konkurrenternas. Ett bättre sätt att lära känna varumärket finns nog inte, säger Mehrnaz Bejne, projektledare på John Doe Worldwide.

– Gänget på John Doe Worldwide visade på stor förståelse för vår verksamhet och vågade utmana oss. Detta gör att vi är övertygade om att de kommer tillföra massor till Stöten som destination, avslutar Jens P. Stenseth.

Vid frågor angående samarbetet, kontakta Mehrnaz Bejne, projektledare på John Doe Worldwide på mobil 070 817 04 90 eller Jens P. Stenseth, VD för Stöten, på mobil 070-592 26 78.

Arbetsgrupp på John Doe:
Tommy Gottberg, Kundansvarig
Henrik Åsis, Copywriter
Mehrnaz Bejne, Projektledare
Ellinor Skölde, Produktionsledare
Fredrik Blomberg, Art Director

Om Stöten
Stöten är den nordligaste skidanläggningen i Sälen som är Nordeuropas största skidområde och med Sälens högsta fallhöjd. Verksamheten omfattar 30 backar och 20 liftar tillsammans med stugbyar, hotell, restauranger, SPA, konferens- och badanläggning. Totalt finns det ca 4 000 bäddar, alla enligt principen skiin/ski-out. Stöten i Sälen AB omsätter drygt 70 miljoner på årsbasis och har ca 90 medarbetare (ca 200 om man inkluderar underleverantörer som ICA, Kaisers Skidbod, Sälen Restauranger AB m.fl.) under vintersäsongen som sträcker sig mellan mitten av december och mitten av april. Stöten i Sälen ingår i den Norskägda koncernen Adolfsen Group som består av ett antal bolag inom Hotel & Resorts, Health Care, Real Estate, Cruise Services and Manning.