Stöten satsar på grupp- och konferenssegmentet

Stöten satsar på grupp- och konferenssegmentet

Ett nygammalt ansikte är tillbaka i Stöten. Johan Grandin som för några år sedan framgångsrikt tog hand om Stötens grupp- och konferensavdelning är nu tillbaka efter en lärorik tid på Fjällkonferens och
Bokningsbolaget.
- Det känns verkligen som att komma hem till mammas gata. Stöten har alltid legat mig varmt om hjärtat och målet är att återigen få tillbaka anläggningen på kartan som en av Sveriges bästa konferensanläggningar. Där har vi varit, och med stort fokus på kundvård och värdskap i världsklass ska vi återigen hitta tillbaka, säger Johan Grandin.

Stöten har konferenslokaler för alla grupper och den största lokalen Vrång-Ola rymmer upp till 300
deltagare. Vi skräddarsyr konferensvistelser efter dina önskemål och arrangerar aktiviteter, föreläsare,
utbildningar mm. Detta i kombination med att Sälens bästa skidåkning finns utanför fönstret gör Stöten i Sälen till en unik konferensanläggning.

- Jag är mycket nöjd med att vi får Johan Grandin som Försäljningschef för grupp- och konferens i Stöten i Sälen. Med Johan vid rodret får Stöten en erfaren och bra medarbetare och jag är ävertygad om att han kommer verkställa bolagets högt ställda förväntningar, säger Johan Thorn, Destinationschef Stöten i Sälen AB.

Johan Grandin började sin anställning som försäljningschef för grupp- och konferens i Stöten i Sälen den 12 augusti 2013.

Stöten i Sälen AB är en av Sveriges ledande skiddestinationer belägen i Sälen, nordvästra Dalarna. Anläggningens liftomsättning var 33 MKR säsongen 12/13. Den totala omsättningen i Stöten i Sälen AB uppgick till 60 MKR. Anläggningen har 18 liftar och 32 nedfarter och har Sälens bästa skidåkning enligt Synovate undersökning. Utöver skidåkningen finns alla faciliteter som krävs för att få en trevlig vintersemester. Stöten erbjuder både grupp- och privatresor. Barnfamiljer, kompisgäng, seniorer samt konferenser. Skidresorna säljs inhouse via internet och telefon samt via återförsäljare. Under vintersäsongen är ca 220 personer anställda.