Västsvenska Strana Electric Boat bjuder på batteribryggt kaffe

Västsvenska Strana Electric Boat bjuder på batteribryggt kaffe

eCarExpo 2-4 december på Svenska mässan i Göteborg - vi är där!

Som en katt bland hermeliner har vi fått möjligheten att ställa ut på eCarExpo som enda elektriska båttillverkare.
Klart vi skall ta den möjligheten att ge tillbaka några riktigt häftiga nyheter och överraskningar.

Boat to Grid och smart energy management
Vi bjuder på "batteritillverkat" kaffe. D.v.s. vi utnyttjar det energilager vi har i båten och kopplar in och driver kaffekokaren med detta. Detta är vårt senaste steg i utvecklingen av den energilösning vi kommer att erbjuda säsongen 2023 i våra båtar. Som ett Västsvenskt bolag har vi som mål att leverera fullt B2G (Boat to Grid), med smart charging som första båttillverkare i världen nu till våren

Kom till vår monter, ta en kaffe och diskutera hur du skulle kunna använda dig av detta. Har du elbil, solpaneler eller funderar på att skaffa detta så blir det extra intressant. Dessutom erbjuder vårt systerbolag Strana Energy en möjlig lösning till stationär energilager som du kan koppla in i huset.

Båtpool
Ta några minuter att även diskutera våra delningsmöjligheter också. Kanske är det intressant att köpa en båt gemensamt med några vänner eller grannar. Har du en bostadsrättsförening/ båtförening/ företag som kan vara intresserad av att ha en gemensam båt med enkelt bokningssystem etc.? Vill du göra ditt båtköp en ännu bättre affär genom att hyra ut den när du inte använder den. Vår app, som också är nyckel till båten har förberedda funktioner för enkel kalenderbokning, in/utcheckningsregler och övervakning av båten.

Strana 23
Förutom detta visar vi förstås vår fina elektrisk Strana 23 som finns att beställa till säsongen 2023 till mässpris. Denna vackra dagsbåt är vår första båt som lanserades 2022, då det levererades 15 båtar till kunder i framförallt Norge, men även till svenska Östkusten och Nederländerna. Vill du bli först på Västkusten så finns det ett ypperligt tillfälle. På plats på mässan kan vi inte visa den harmoniska båtupplevelsen som man får i denna elektriska båt på sjön, men vi skall försöka beskriva alla fördelar som finns - och självklart svara på den vanligaste frågan: "Hur långt kommer man med den här då?" - du kommer bli imponerad.

Nästa överaskning - RibUnlimited Elektrifierad
Behöver du mer lek och fart, men vill göra detta hållbart och i tidens anda, så gör du det med vårt senaste samarbete. En elektrifierad RibUnlimited. Precis som med Strana 23 så är den marknadsledande i sitt segment med sitt unika och energieffektiva skrov. En riktigt rolig skapelse. På bild den prototyp vi nu jobbat med som också kommer finnas i montern.