Backvarnare med inbyggt blixtljus för en säkrare arbetsmiljö

Strands Lighting Division fortsätter att lansera produkter med säkerhet i fokus. Nu presenteras en backvarnare med inbyggt blixtljus. Funktionerna gör den till ett fantastiskt hjälpmedel för att undvika olyckor vid högt trafikerade arbetsplatser.

Liten, kompakt och kraftfull med två funktioner. Den nya backvarnaren är särskilt lämplig på fordon i miljöer med hög ljudvolym – exempelvis vid logistikcenter. Ett kraftigt pipande ljud tillsammans med en blixtljusfunktion gör både syn och hörsel uppmärksamt på backande fordon. Blixtljusfunktionen är viktig för att varna personer som distraheras av annat ljud, exempelvis via hörlurar.

Passar för lastbilar, släp, lastmaskiner och truckar men kan eftermonteras på alla typer av fordon som backar och lastar mycket. Backvarnaren är vattentålig och enkel att montera och installera. Montering kan ske via en skåra på sidan och kan med fördel kopplas på backljuset.

- Vi arbetar med stora kunder, med ett stort behov av en säker arbetsmiljö och vi är övertygade om att den här backvarnaren kan vara mycket användbar för dem, säger Johan Carlos VD på Strands Fordonskomponenter AB

– Två funktioner i en och samma produkt

– Kompakt format (101,9x43x87,9mm)

– 92-107 decibel