Elmia Lastbil 2018: Stora framgångar för belysningsexperten Strands Lighting Division

Nordens största lastbilsmässa, Elmia Lastbil 2018, resulterade i stora framgångar för belysningsexperten Strands. Strands Lighting Divisions ambassadörer vann olika utmärkelser i Nordic Trophy och i företagets monter presenterades framgångsrikt hela 35 produktnyheter.

Strands Fordonskomponenter AB har i många år varit ett dragplåster på Elmia Lastbil. Spektakulära fordon, spännande produktnyheter och stora montrar är några av orsakerna till framgångarna. Årets mässa blev inget undantag.

– Vi presenterade 35 produktnyheter som fått mycket positiv respons. Vi riktar oss till återförsäljare och valde därför att ställa ut tillsammans med några av dem, vilket känns helt fantastiskt. Vi är ett team med en gemensam passion för service, innovation och design, säger Johan Carlos VD på Strands Fordonskomponenter AB.

Några av produktnyheterna som skapat störst intresse är Monitum, en ny slimmad serie med varningsljusramper, IZE LED – baklampor med dynamiska funktioner och en ny arbetslampa med kantlös design (809240) som presterar hela 7000 faktiska lumen.

IZE LED baklampor med dynamiska funktioner är en av årets stora produktnyheter.

Rörlig media i fortsatt fokus

Monterns stora blickfång blev varumärkets lastbil, en Peterbilt från 1949. På flaket hade dubbla skärmar monterats, där det visades produktfilmer och ambassadörsfilmer – kända lastbilsprofiler som representerar varumärket på de europeiska vägarna.

– Stillbilder i all ära, men det finns inget bättre sätt att lyfta våra produkters funktioner än genom rörlig media. Ett område vi kommer att forsätta utveckla. Det gäller även filmer som lyfter våra ambassadörer, de är vårt ansikte utåt och har en viktig del i vår produktutveckling, säger Anthony Serholt, fotograf på Strands Fordonskomponenter AB.

Framgångsrika ambassadörer

Strands-ambassadörerna har framgångsrikt deltagit säsongens olika lastbilsevent. Vid publikfavoriten Nordic Trophy 2018 (som anordnas i samband med Elmia Lastbil) vann samtliga av deltagande Strands-ambassadörerna olika utmärkelser. Tobias Oscarssons Åkeri tog tredje priset i kategorin Bästa Dragbil 2016-2018. Kenth Svenssons Åkeri vann andra pris i Sveriges Tuffaste Volvo FH16.

Sist men inte minst plockade Glenn Johnsson Transport förstapriset i Bästa Specialbil med en Scania R730 – ett gnistrande flishuggsekipage med belysning från Strands Lighting Division.

Strands-ambassadören Glenn Johnsson tog hem priset Bästa Specialbil på Nordic Trophy 2018

– Det känns som en fin klapp på axeln. Mitt flishuggsekipage används mycket, körs i skogen och utsätts för stora påfrestningar. Det känns extra kul att kunna hålla den välskött trots det, säger Strands-ambassadören Glenn Johnsson, som även vann tredje pris i Bästa Påbyggare.

För mer information kontakta:
Lovisa Strand, lovisa@strands.se, +46(0)320 450 462

För mer information kring Strands produkter – klicka här