Strands Group AB – nytt företagsnamn som rimmar med profilen

Namnbyte – Strands Group AB

Strands Fordonskomponenter AB byter namn till Strands Group AB. Namnbytet ligger i linje med företagets strategi om att vara ledande aktör inom belysning i Europa och resten av världen.

När Strands grundades 2002 var inriktningen fordonskomponenter och verksamheten fick därför namnet Strands Fordonskomponenter AB. Företaget har expanderat kraftigt och profilen har förändrats sedan dess.

Idag är Strands Europas snabbast växande tillverkare av fordonsbelysning under varumärket Strands Lighting Division. Namnbytet är viktigt eftersom Strands arbetar i 30 länder och export är en stor del av affären. Namnet ligger även i linje med framtida strategi att under Strands kunna förvärva, skapa och utveckla fler varumärken inom belysning.