NUUK XL – En stor nyhet!

Kraftfulla, slimmade och E-godkända. NUUK är succéserien med LED-ramper från Strands Lighting Division (SLD) som snabbt etablerat sig på den europeiska marknaden. Nu utökas serien med NUUK XL – en XL-version i nummerplåtsstorlek med positionsljus.

NUUK-serien innehåller två slimmade och kraftfulla enkelradiga ramper med kombinationsljusbild, NUUK och NUUK DUO. En standardramp och en duoramp. Nu kompletteras den populära serien med NUUK XL. Nyheten är i nummerplåtsstorlek och kommer i samma slimmade utförande som de två tidigare ramperna. Ljusbilden är ”spot”, vilket ger ett långt och koncentrerat ljus.

Positionsljuset sitter i rampens överkant och har inga synliga dioder vilket bidrar till en tilltalande helhet. Den genererar en lux på hela 577 meter vilket gör den till en extremt kraftfull LED bar. NUUK XL levereras med en DT-kontakt som förenklar installationen. Linsen är tillverkad i reptålig och okrossbar LEXAN.

NUUK-serien inkluderas i Strands Lighting Divisions treåriga funktionsgaranti – en unik trygghet som understryker varumärkets kvalitet, förbättrar servicen och ökar kundnöjdheten. Funktionsgarantin gäller samtliga produkter i sortimentet.

- Nummerplåtsstorlek
- XL-version – fortfarande slim. (LxHxD: 516x58x81mm)
- 1 LUX @ 577m
- 9500 teoretiska lumen, 8075 faktiska lumen.
- 100W
- Spot – lång och koncentrerad ljusbild
- DT-kontakt för enkel installation

Se produktfilm här