Strands Lighting Division växlar upp i Finland tillsammans med Örum Oy

Europas snabbast växande varumärke inom fordonsbelysning, svenska Strands Lighting Division, fortsätter att stärka sin position i Norden och tecknar avtal med Örum Oy – en av Finlands främsta leverantörer inom fordonstillbehör.

Strands Lighting Division finns sedan tidigare representerade hos flera av Finlands största återförsäljare inom fordonstillbehör. För att möta en ökad efterfrågan från flera kundsegment väljer varumärket nu att bredda försäljningsnätverket ytterligare och tecknar avtal med Örum Oy som ny distributör.

– Strands har en stark förmåga att skapa marknadsdrivna lösningar och utveckla nya produkter som är intressanta både för 12V- och 24V-världen. Jag ser fram emot att kunna erbjuda den finska marknaden dessa lösningar, säger Tapani Arokoski, försäljningschef på Örum Oy Ab, IAM CV.

ERFAREN AKTÖR

Örum Oy har funnits verksamma i över 90 år och är en av Finlands största och viktigaste aktörer inom tillbehör och reservdelsservice för motorfordon. Verksamheten baseras på professionell personal med gedigen kunskap, högkvalitativa produkter, kundkoncept och pålitlig logistik.

- Vi är mycket glada över att ha Örum Oy som ny distributör och förväntar oss att samarbetet ytterligare accelererar vår expansion i Finland, säger Johan Carlos, VD på Strands Lighting Division.

Örum kommer att representera hela Strands Lighting Divisions produktsortiment. Belysningen kommer att säljas hos bil- och reservdelsbutiker samt däckkedjor över hela Finland.
Säljstart från Örum: juli 2021.

Strands Lighting Division announces distribution agreement with Örum Oy

Europe's fastest growing brand in vehicle lighting, Strands Lighting Division, further expands their distribution network in Finland with Örum Oy – one of Finland's leading suppliers of vehicle accessories.

– We’re excited to have Örum Oy on board with us as a new distributor and expect the collaboration to further accelerate our expansion in Finland, says Johan Carlos, CEO of Strands Lighting Division.

Örum Oy provides over 90 years of experience in the accessories and spare parts industry for motor vehicles. Their focus on high-quality products, customer concepts and reliable logistics, positions them to offer the best solutions available and deliver the highest level of customer service.

– Strands has a strong capability to create market driven solutions and develop new products which have interest in both 12V and 24V worlds. I’m looking forward for our collaboration to serve the Finnish market with our possibilities, says Tapani Arokoski, Örum Oy Ab, IAM CV Sales manager.

Örum Oy will be representing Strands Lighting Divisions entire product range – the products will be sold at car and spare parts stores as well as tire dealers throughout Finland.

Sales start from Örum: July 2021.