Strängbetong i Kungsör vinnaren av Årets Leanpris!

Strängbetong i Kungsör vinnaren av Årets Leanpris!

Strängbetongs fabrik  i Kungsör  vann  priset som Årets LEAN byggare 2013!  Marie Nordqvist är fabrikschef för Strängbetongs fabrik i Kungsör .
- Jag är chockad, och jätteglad! Men framförallt är jag superstolt över alla mina medarbetare på fabriken i Kungsör. Tillsammans har vi jobbat hårt, berättar Marie Nordqvist.

På mindre än två år har fabriken i Kungsör vänt siffrorna för olycksfall, kvalitet och lönsamhet tack vare ett målmedvetet arbete med LEAN. 2011 inleddes ett stort förändringsarbete med hjälp av Produktionslyftet som engagerade alla på fabriken. Man tog bland annat fram sju vägledande principer som ligger till grund för alla beslut. De vägledande principerna styr mot målen och är basen för fabrikens gemensamma värderingar.

Motiveringen Årets LEAN byggare 2013 lyder:”Genom konsekvent ledarskap byggt på gemensamma värderingar har vinnaren inte enbart förbättrat sina resultat utan även blivit ett föredöme långt utanför byggsektorn.”

Priset delas ut av Byggindustrin.