Strängbetong stärker ledningsgruppen med ny projektchef

Strängbetong stärker ledningsgruppen med ny projektchef

Den 18 april tillträdde Stefan Ohlsson som ny chef för projekt på Strängbetong. Stefan har närmare 20 års erfarenhet av projektstyrning och projektledning, och kommer närmast från Swedavia där han varit Chef PMO (Project Management Office). Dessförinnan har han bl.a. arbetat på Försvarets materielverk och Saab AB. I rollen som projektchef på Strängbetong blir hans viktigaste åtagande att följa upp och stötta projekt i organisationen.

– Vi har mycket duktiga projektledare och projektchefer men vi har också flera projekt med stora utmaningar och här kan jag i min roll stötta med beslut, prioriteringar och nya perspektiv. En viktig del i att stärka uppföljningen av och stödet till projekten är införandet av det nya projektramverket PM10-1 och jag har huvudansvaret för det införandet.

Stefan beskriver arbetet på Strängbetong som intressant, roligt och stimulerande.

– Intressant för att det finns så många likheter med mina tidigare arbeten men också vissa specifika skillnader. En sådan skillnad är att vi täcker en så stor del av värdekedjan, från råvaror till färdig produkt. Roligt för att jag har träffat så många positiva och engagerade människor. Stimulerande för att jag börjat i en tid av utveckling där mycket påverkar det dagliga arbetet men där det också finns stora möjligheter att påverka.