​Strawberry inleder samarbete med Storytel kring fysisk barnboksutgivning

Under hösten inleder Strawberry förlag ett samarbete med Storytel, där ljudböcker från Storytel Original Kids kommer ges ut som fysiska barnböcker. Titlarna har hittills enbart varit tillgängliga som ljudböcker på Storytels plattform. Böckerna ges ut på Strawberry förlag med start i augusti.

– Ett av de mål vi har med Strawberrys verksamhet är att hitta spännande samarbetspartners och upplägg, Storytel och detta samarbete är exakt ett sådant. Barnboken har verkligen en viktig position i fysiskt format och Maja Lindqvist, publicistisk chef för barn och ungdom hos oss, ser till att föra detta vidare i vårt framtidstänk för Strawberry. Vi har alla ett ansvar att gemensamt säkra framtida generationers läsande och skapa förutsättningar för att bredda och säkra vår branschs utveckling, säger Rebecka Leffler, CEO Strawberry Publishing.

– Våra populära Storytel Originals är otroligt uppskattade av lyssnarna och det är alltid roligt när dessa barnberättelser även distribueras i tryckt format så att unga läsare får maximal valfrihet. Just berättelser för barn känns extra roligt att tillgängliggöra på så många plattformar, och i så många format, som möjligt för att bidra till lusten för läsning och öppna upp till berättelsernas magiska värld. Vi på Storytel är glada för vårt samarbete och att vi nu gemensamt med Strawberry Förlag kan nå fler läsare, säger Marta Hedener, Förlagschef på Storytel Publishing Sverige.

Strawberry Förlag ger under hösten ut:
Amerikaäventyret del 1 och 2 av Camilla Lagerkvist
Magiska sagor av Katharina Vittenlind