Pressmeddelande -

​Veldi Kompetens får ärofyllt uppdrag - utbildar medarbetare inom Volvo Cars och AB Volvo

I samarbete med Göteborgs Stad, Fordonskomponentgruppen och Volvo-bolagen kommer Veldi utbilda ca 1000 medarbetare inom programspråket Python. Utbildningarna är en strategiskt medveten satsning för att höja kompetensen hos medarbetarna inför kommande uppgifter. Utbildningarna genomförs under medarbetarnas korttidsarbete/permittering och med hänsyn till situationen med Corona genomförs utbildningarna via live-sända föreläsningar, inspelade föreläsningar och med flera utbildare tillgängliga för handledning och stöd under de olika uppgifter som ska genomföras under utbildningen.

Med dessa utbildningar tar Veldi Kompetens ytterligare steg och befäster Veldi som den största utbildningsaktören inom industri i Göteborgs-regionen.

Läs mer om vidareutbildningen här

• Vuxenutbildning

• veldi kompetens

Strigo är en kompetenskoncern med fokus på vuxnas utveckling i livet.

I dagsläget består koncernen av MoA lärcentrum, Veldi Kompetens och finns på flera orter i landet. Koncernen står just nu inför en mycket spännande fas då vår omvärld förändras snabbt – samhället förbereder sig inför en framtida privat arbetsförmedling där Strigo ser sig som en självklar aktör inom industri- och vårdbranschen. Vi har idag verksamheter inom utbildningar, rekrytering och bemanning vilka alla växer snabbt och med grund i ovan omställning har vi siktet inställt på att starta upp nya verksamheter inom kompetensförsörjning.