Danska Intermail köper StroedeRalton AB

InterMail fordobler sine aktiviteter indenfor Lettershop ved køb af StroedeRalton AB i Sverige InterMail har indgået aftale om køb af den svenske virksomhed StroedeRalton AB. StroedeRalton er en velkendt og moderne udbyder af ydelser i forbindelse med Direct Mail-kampagner i Sverige, herunder rådgivning, fulfilment, grafiske pro-dukter og IT-baserede produkter. Købet er et væsentligt led i InterMails strategi om at styrke sin position inden for forretningsområdet Lettershop. Med købet op-når InterMail en stærk position på det store svenske marked indenfor lettershop området i lighed med den position, som InterMail har på det danske marked. Ved at kombinere InterMails eksisterende aktiviteter i Sverige med aktiviteterne i StroedeRalton kan kunderne tilbydes bredere og mere attraktive services inden for avancerede kommunikationsløsninger. "Vi er meget glade for, at det er lykkedes at tage endnu et skridt ind på det nordiske marked. StroedeRalton er et stærkt brand på det svenske marked for direct mail-løsninger, og vi har stor respekt for virksomhedens evne til at levere produkter og løs-ninger. Samtidigt kan StroedeRaltons satsninger på løsninger inden for relations-marketing komplementere InterMails egne løsninger, og tilsammen kan vi skabe et me-get stærkt tilbud til kunderne. Vi er imponerede over det arbejde, der allerede er gjort for at vende StroedeRalton fra en meget vanskelig situation, og vi ser frem til at samar-bejde med StroedeRaltons ledelse om fortsat fremgang for virksomheden", siger Johan-nes Madsen-Mygdal, administrerende direktør i InterMail. "Vi sætter stor pris på at få en ejer, som forstår og interesserer sig for vores kernefor-retning. Sammen med InterMail kommer StroedeRalton til at kunne tilbyde en bred vifte af ydelser på lettershop-området. StroedeRalton har udviklet sig hurtigt i de seneste tre år og kan tilføre den samlede virksomhed solide kompetencer inden for relations-markedsføring. Det kan medvirke til fortsat høj vækst inden for InterMails væsentligste satningsområde, og det giver os mulighed for at fortsætte den nordiske ekspansion", siger Mats Frisk, administrerende direktør i StroedeRalton. • InterMail køber svenske StroedeRalton med forventet effekt fra 1. januar 2008. • Med købet fordobler InterMail sine aktiviteter inden for Lettershop, og omfanget af IT-baserede løsninger tredobles. • InterMails eksisterende svenske forretning lægges sammen med StroedeRalton, og der opnås en samlet markedsandel på omkring 15% i Sverige. InterMail får således en solid position på lettershop-markedet i Sverige. • StroedeRalton forventes at indgå med ni måneders drift i InterMail i regnskabsåret 2007/2008 og forventes at bidrage med en omsætning i niveauet 100 mio. DKK og et resultat før af- og nedskrivninger (EBITDA) i niveauet 3 mio. DKK. Der forven-tes et neutralt cash flow og et resultat før skat på 0 DKK. StroedeRalton InterMail har indgået aftale om køb af samtlige aktier i Customer Development Group Sverige AB, som er holdingselskab for StroedeRalton AB. CDG Sverige AB ejes af Edda Media AS, en del af Mecom Group. StroedeRalton AB har hovedkontor i Stockholm og produktion og salgskontorer i Hel-singborg, Göteborg og Kungsbacka. StroedeRalton er en af de største udbydere af services i forbindelse med direct mail i Sverige. StroedeRalton har produktion af lettershop fulfilment, rådgivningsvirksomhed i forbindelse med direct mail og udvikler IT-baserede relationsstyringsprogrammer. StroedeRalton er et veletableret brand i Sverige, og StroedeRalton har en bred kundebase inden for direct marketing services. Hovedparten af kundeforholdene har udviklet sig til langvarige relationer, og der er kun et begrænset overlap med InterMail eksisterende kunder i Sverige. StroedeRalton beskæftiger ca. 150 medarbejdere i Sverige. Ledelsen i StroedeRalton fortsætter uændret i den nye ejerkonstellation. Købesum Købesummen erlægges kontant, men kan på nuværende tidspunkt ikke oplyses. Baggrund for købet InterMail fastlagde i 2005 med VækstPlanen en ambitiøs plan for videreudviklingen af selskabets tre forretningsområder Lettershop, Konvolut og Graphic. Udviklingen af nye serviceydelser inden for Lettershop er et væsentligt element i planen – disse service-ydelser skal sikre InterMail en attraktiv position på det det voksende marked for direct mail med tilhørende ”intelligente” kommunikationsydelser. Med købet af StroedeRalton fordobles InterMails aktiviteter inden for Lettershop, herunder tredobles de IT-baserede aktiviteter. Med købet af OP-Kuvert koncernen for et år siden blev forretningsområdet Konvolut kraftigt styrket, og InterMail blev en nordisk virksomhed. Købet af StroedeRalton er et naturligt led i InterMails ekspansion på det svenske marked og understøtter InterMails ambition om at blive en stærk udbyder inden for både Lettershop, Konvolut og Graphic. Købet af StroedeRalton giver mulighed for at videreudvikle og skabe vækst inden for både InterMails traditionelle forretningsområder og inden for de nyudviklede ydelser via den bredere geografiske dækning. Samtidig er StroedeRaltons udbud af services komplementært til InterMails eksisterende udbud, og der vurderes at være gode mulig-heder for at afsætte en bredere vifte af services til den samlede kundekreds. Både InterMail og StroedeRalton oplever en stigende efterspørgsel fra kunder efter både mere enkle og avancerede ydelser, der dækker hele det nordiske område. InterMail vil med købet af StroedeRalton blive en stærkere udbyder af disse produkter og ydelser. InterMail har en eksisterende virksomhed på markedet for direct mail-løsninger i Sverige, og denne virksomhed sammenlægges med StroedeRalton. En samordning af produktionen imellem produktionsstederne i InterMail (København) og StroedeRalton (Helsingborg) vil finde sted uden at de 2 produktionssteder nedlægges, ligesom kundeservicen forventes at kunne forbedres med det større produktionsapparat. Samtidig forventes gode samarbejdsmuligheder på salgssiden. Årsrapport for 2006/07 InterMail offentliggør sin årsrapport for regnskabsåret 2006/07 den 14. December 2007, inklusive forventningerne for regnskabsåret 2007/08 Med venlig hilsen InterMail A/S N.E.Nielsen, Bestyrelsesformand Johannes Madsen-Mygdal, Adm. direktør Yderligere information ved henvendelse til Johs. Madsen-Mygdal, tlf. 3966 0922, mobil 2040 4033, og e-mail: jmm@intermail.dk. InterMail koncernen arbejder i tre markedssegmenter; Konvolut, Grafisk og Lettershop. Indenfor Konvolutproduktion og –trykning er InterMail den næststørste udbyder i Norden, med produktion og salg igennem Konvolutfabrikken Danmark (DK), OP-Kuvert (S), Turun Kirjekuoritehdas (SF) og Jans-son & Bjelke (N). Derudover har InterMail eksport til Island. Indenfor grafisk salg og produktion beskæftiger InterMail Graphic og datterselskabet InterMail Graphic Vest sig med salg og produktion af blanketter, formularer samt direct mailtryksager og grafiske produkter, der kompletterer koncernens salg af totalløsninger. Indenfor Lettershop er Lettershop Mailservice Danmarks førende full-service virksomhed indenfor mail-håndtering af direct-mail kampagner. Det svenske marked betjenes via datterselskabet Lettershop Scandi-navia. Virksomhederne tilbyder rådgivning, planlægning, gennemførelse og opfølgning af direct mail-kampagner. InterMail Solutions, der udvikler og sælger IT-baserede løsninger til både papirpaseret og digital dialogmarkedsføring indgår i Lettershop Mailservice.

• Företagsinformation