Fokus på kundklubbar 2012

Vi vill visa på fördelarna med att ha goda relationer till kunderna. Genom att arbeta med lojalitetsprogram av olika slag får företagen lojala kunder och lönsamhet för sin verksamhet. Det vill vi självklart premiera!

För fjärde året i rad sponsrar StroedeRalton priset Årets kundklubb. I år har priset flyttat från att enbart beröra klubbar inom mode till att fokusera på alla klubbar inom retail och blir en av kategorierna på Retail Awards.

År 2009 var StroedeRalton med och instiftade priset. Vinnare första året var NK med NK Nyckeln. 2010 vann H&M för att de lyckats med att nå ut brett med sin club och för sin täta dialog i alla kanaler. 2011 vann Brothers för effektivt arbete med en tuff målgrupp.

Jurygruppen består i år av Magnus Kroon, Svensk Handel, Ylva Åkesson, Dagens Handel, Lena Larsson, HUI Research, Therese Bengtsson, Abakus och Magnus Lundqvist, StroedeRalton. Utifrån inkomna svar beslutar juryn om tre finalister som går vidare till finalen. Arbetet med att nominera har redan startat. Vinnaren koras den 7 maj på Retail Awards.

Om Retail Awards

Svensk Handel och Dagens Handel arrangerar Retail Awards för att uppmuntra till nytänkande och kvalitet inom handeln, att öka fokus på handelsföretagen och deras leverantörer samt lyfta fram handeln som en framtidsbransch.

Under Retail Awards 2012 delas prestigefyllda priser ut i 12 kategorier. Vinnarna koras ärofullt under galakvällen, som också är en viktig mötesplats för hela branschen. Galan hålls i år på Stockholm Waterfront congress centre, den 7 maj.

Läs mer om Retail Awards på www.retailawards.se

• crm-system