Jula väljer StroedeRalton som partner för kundkommunikation

Ett företag i stark expansion, med ett brett utbud och en målgrupp bestående av både företag och konsumenter. En passande beskrivning på både Jula AB och StroedeRalton.  Nu väljer Jula StroedeRalton som totalleverantör av både systemlösningar och kundkommunikation.

StroedeRalton kommer framöver att hjälpa Jula med lojalitetssystem, produktion av kundkort, kundregistrering,  trycksaker till DM-produktion samt en modern fakturalösning.

-          Att vi kan leverera alla dessa tjänster gör att vi kan gå in som helhetsleverantör. Systemlösningen lägger grunden till de goda kundrelationerna som Jula vill utveckla. Sedan adderar vi produkter och service som stödjer det dagliga arbetet, förklarar Kai Ausfelt, Försäljningsansvarig på StroedeRalton.

Upphandling av tjänster för kundkommunikation påbörjades för ett drygt år sedan. Jula var väl förberedda och ställde tuffa krav på de leverantörer som bjöds in till upphandlingen.

Valet av StroedeRalton avgjordes av dels den breda portföljen av tjänster, men också av det goda samarbetet, som växte fram under förhandlingsprocessen.

-           Under den flera månader långa upphandlingen uppstod en positiv personkemi mellan oss, säger Kai Ausfelt. Vi märkte att vi arbetade bra ihop.

Det familjeägda företaget Jula AB är inne i en stark expansionsfas. Sedan starten 1979 har man haft stor succé med sitt koncept och har etablerat 32 varuhus i Sverige och 11 i Norge. I fjol steg omsättningen till 3.219 miljoner kronor, den högsta nivån hittills. 2011 blir ett år för fortsatt expansion, med tre till sex nya varuhus i Norden och två på den nya marknaden Polen. Julas sortiment består av produkter till villa-och fritidshusägare, hemmafixare, lantbrukare och hantverkare.

• direct marketing
  • e-butik
  • e-handel
  • kundklubbar
  • kundkommunikation
  • kundlojalitet
  • lojalitetskoncept
  • lojalitetsprogram
  • lojalitetssystem
  • marknadskommunikation
  • intermail division kommunikation
  • jula
  • detaljhandelsföretag
  • postorder
  • crm

StroedeRalton hjälper företag att optimera och automatisera direkt marknadskommunikation – i alla distributionskanaler. Vår vision är att sätta branschstandard och bli Nordens ledande leverantör av integrerade lösningar för att effektivt genomföra direkt marknadskommunikation.