SAS väljer StroedeRalton!

I samband med att SAS utvecklar sitt EuroBonusprogram har man valt en ny leverantör för sin kundkommunikation. Valet föll på StroedeRalton AB, som med detta tog hem affären i hård konkurrens från stora svenska och utländska företag. StroedeRalton ska hantera kommunikation för SAS lojalitetsprogram EuroBonus till över 3 miljoner medlemmar i hela världen. Avtalet sträcker sig till januari 2015, med option på förlängning.

SAS EuroBonus har sedan starten 1992 varit det ledande lojalitetsprogrammet i reseindustrin. Nu vidareutvecklar man framtidens bonusprogram, ett utvecklat koalitionskoncept med över 80 partnerföretag. Programmet öppnar ny mark för SAS och ger ökade förmåner för medlemmarna.

Uppdraget

SAS har gett StroedeRalton i uppdrag att hantera kommunikation till EuroBonusmedlemmarna. Uppdraget innefattar utskick av medlemskort och fysiska kampanjer, vilket innebär en daglig produktion av dialog på 6 olika språk till 3 miljoner medlemmar i hela världen. Dessutom kommer en e-postlösning att hantera utskick av bl a säkerhetskoder.

Med fler än 50 miljoner kundunika e-postmeddelanden per år samt över 1 miljon fysiska försändelser, ställs det stora krav på teknik, logistik och timing vid genomförandet av kunddialogen. Under våren har SAS letat efter en leverantör som kan matcha SAS krav på teknik, service och kompetens.

-          StroedeRalton visade tydligt att de kan kommunikation och kan se helheten - det stod klart redan i våra första möten, säger Ulf Berg, Project Manager EuroBonus.

Framtidens koncept

StroedeRalton stödjer och utvecklar NCF-teknologi, (Near Field Communications) något som SAS använder sig av. Det innebär att EuroBonus medlemmar kan legitimera sig med SAS Smart Pass vid incheckning, security och gate och därigenom spara mycket tid.

-          Engagemang, i kombination med trovärdig kompetens och erfarenhet, gjorde valet av StroedeRalton lätt. SAS är ett företag som vill jobba i långt partnerskap och endast med leverantörer som ligger i framkant, förklarar Ulf Berg.

• sas eurobonus
  • sas