Utskick till e-brevlåda – UC ger nytt uppdrag till StroedeRalton

Inom en månad kommer affärs- och kreditupplysningsföretaget UC att kommunicera till flera olika e-brevlådor. Den unika lösningen levereras av StroedeRalton AB.

Marknaden för distribution av information förändras och med den möjligheten att distribuera meddelanden. Allt fler privatpersoner går över till elektroniska brevlådor, även kallade e-brevlådor, och ställer samtidigt krav på att kunna motta information i vald kanal. Nu tecknar affärs- och kreditupplysningsföretaget UC ytterligare ett kontrakt med StroedeRalton.

StroedeRalton har levererat print och kuvertering av omfrågningskopian under tio års tid. Det nya uppdrag består i att dagligen skjuta ut meddelanden till olika brevlådor beroende på var mottagaren har sin e-brevlåda. I dag finns det två digitala brevlådor att välja mellan, Kivra och Brevo. De mottagare som saknar e-brevlåda får sitt meddelande med traditionell post. Skulle någon brevlåda vara onåbar omvandlas utskicket enkelt till traditionellt brev i ett automatiskt flöde.

I Sverige är det lag på att den som ”tar en UC” (en kreditupplysning) på en privatperson måste meddela den som upplysningen avser. Varje år skickar UC ut drygt 10 miljoner upplysningsbrev.

- Vi valde StroedeRalton för att de har uppfyllt de krav vi ställer på en säker och flexibel lösning för att hantera våra befintliga och tillkommande e-brevlådor, förklarar Thomas Jernberg, Affärsområdeschef på UC och ansvarig för avtalet.

Först ut med unik lösning

StroedeRalton är först ut i Sverige att bygga en systemlösning som ”slår” mot de olika e-brevlådeaktörerna för att få fram mottagarkanal och sedan skicka filer till respektive e-brevlåda. Idag har StroedeRalton kopplingar till Kivra och Brevo och fler står på tur.

- Vi är unika i Sverige med att skicka till flera digitala brevlådor i samma lösning, förklarar Kai Ausfelt, Nordiskt försäljningschef på StroedeRalton. Allt fler går över till e-brevlåda och det stora genombrottet kommer att vara när myndighetspost typ självdeklarationen skickas i denna kanal. Vi erbjuder en lösning som distribuerar till de lösningar som idag har flest anslutna användare.

Om UC

UC är Sveriges ledande affärs- och kreditupplysningsföretag. UC:s tjänster används som underlag till miljontals beslut av såväl små som stora företag inom många olika branscher, offentlig sektor och av privatpersoner. Med hjälp av marknadens mest kompletta kreditupplysningar, unika analyser och effektiva lösningar kan UC:s kunder fatta säkra affärsbeslut. Dessutom erbjuder de stöd till sälj- och marknadsfunktioner som vill utveckla lönsamma kundrelationer inom såväl konsument- som företagsmarknaden. UC ägs av de svenska affärsbankerna och har ca 250 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. UC AB bildades 1977.

• Företagsinformation

• e-brevlådor
  • digitala brevlådor
  • digital brevlåda
  • e-brevlåda
  • uc

StroedeRalton hjälper företag att optimera och automatisera deras direkta marknadskommunikation – i alla distributionskanaler. Vår vision är att sätta branschstandard och bli Nordens ledande leverantör av integrerade lösningar för att effektivt genomföra direkt marknadskommunikation.