Karin och Mats Sjöstedt, Hornuddens Trädgård

​Hornuddens Trädgård vinnare av “Årets Värdskap i Sörmland 2016”

Priset delades ut av STUA:s vd, vid det årliga omvärldsseminariet för besöksnäringen, i år på Best Western Hotel Rogge i Strängnäs.

”Årets Värdskap i Sörmland 2016” gick till Hornuddens Trädgård med motiveringen:

"Genom ett nyfiket sätt att ta sig an nya lärdomar har Karin och Mats Sjöstedt deltagit i många utvecklande insatser och bidragit med sin kunskap och engagerande attityd.

De har en tydlig vision i sitt arbete med hållbarhet och har breddat verksamheten från ekologisk trädgård till restaurang, café och gårdsbutik, allt i en vacker miljö och med besökaren och kunden i centrum. Att samarbeta och stärka sig själva och andra är en självklarhet för Hornuddens Trädgård.

Med vilja, drivkraft och lärande har Hornuddens Trädgård skapat en ekologisk mötesplats för en bred målgrupp från när och fjärran – gammal som ung, hungrig som shoppingsugen.

Hornuddens Trädgård ÄR Värdskap!"

Om Årets Värdskap:
Syftet med priset är att understryka och främja vikten av ett erkänt gott värdskap i och för Sörmland. Priset vill uppmärksamma verksamhet och insatser utförda av person, personer, företag, föreningar eller organisation som under längre tid visat ett stort engagemang för det goda värdskapet i Sörmland. Priset instiftades av STUA – utvecklar besöksnäringen! år 2003 och har utdelats årligen sedan dess.

Tidigare vinnare är bl a: Östra Södermanlands Järnväg, Föreningen Sörmlandsleden, Jürss mejeri, Låsta Rum & Frukost, Runnviken Pensionat, Trosa Stadshotell & Spa, Öster Malma och Hotell Malmköping.

Kontakt: Mats Sjöstedt, ägare Hornuddens Trädgård, tel 070-453 26 18.
Ola L Nilsson, vd STUA – utvecklar besöksnäringen! tel 0155-22 27 74.