Premiär för Scott Cole Invitational (SCI) – prestigefylld multisporttävling kommer till Trosa

Scott Cole, amerikan som sedan tio år valt Sverige som boplats, är en av Sveriges mest erfarna multisportare. Scott har rest över hela världen och tävlat i allt när det gäller multisport; från femtimmars tävlingar i Kina och femdygns nonstop tävlingar i Europa till världens tuffaste solo multisporttävling ”Coast to Coast New Zealand”.

Efter år av tävlande världen över har idén om en egen multisporttävling i Sverige vuxit fram. En solo multisporttävling utan orientering där Scott bjuder in 100 av de absolut främsta inom sporten, både från Sverige och övriga världen. Scott Cole Invitational helt enkelt.

Art of Running är ett kompetenscenter inom rörelser beläget på Åda Gods i Trosa kommun. Art of Running har erfarenhet av att arrangera evenemang och tävlingar och har på kort tid byggt upp Åda Wild Boar Race, ett traillopp i skogarna kring Åda Gods. Åda Wild Boar Race genomförs för tredje året i rad den 17-18 april 2015, i år som en del av Salomon Trail Tour.

Åda Gods, med sitt natur- och havsnära läge, ser stora möjligheter att utifrån Åda Golf & Country Club:s etablerade golf-, restaurang-, och hotellverksamhet även utveckla en attraktiv mötesplats och året runt destination inom ”outdoor-aktiviteter” som naturlig löpning, MTB- cykling, vandring på Sörmlandsleden och kajakpaddling.

Scott Cole och Art of Running upplever ett stort intresse för en femtimmars solo multisporttävling utan orienteringsmoment samtidigt som Åda Golf & Country Club vill utvecklas till destination.

Scott Cole och Art of Running har därför tillsammans beslutat arrangera Scott Cole Invitational med premiär den 30:e juli 2016 på Åda Golf & Country Club i Trosa.

Området är valt med stor omsorg. Möjligheterna att utveckla en spännande och utmanande tävling där deltagarna verkligen får utmana och testa sina gränser är oändliga. Både i skogen och på havet längs Sörmlandskusten i Trosa kommun.

Till tävlingen bjuder Scott in 100 av Sveriges absolut bästa multisportare tillsammans med deltagare från övriga världen. Utöver det ger Scott ut Wildcard:s där DU har chansen att vinna ett av tio (10) åtråvärda Wildcards genom att skriva och motivera varför just DU ska få möjlighet att vara med i Scott Cole Invitational. Scott är enväldig omutbar domare.