Foto: Per Kristiansen

Pressmeddelande -

Studio Stockholm Arkitektur och Jon Eliason Design stärker erbjudandet – inleder strategiskt samarbete

Studio Stockholm Arkitektur och Jon Eliason Design inleder ett strategiskt samarbete. Med Studio Stockholms breda kompetens inom arkitektur och inredningsarkitektur och Jon Eliasons spets inom hotell, restaurang och produktdesign är den gemensamma visionen att stärka erbjudandet på såväl befintliga som nya marknader.

Coronapandemin till trots har Studio Stockholm sett en fortsatt ökad efterfrågan på studions tjänster och under våren 2021 genomförde man ett antal nyckelrekryteringar med kompetens inom bland annat upplevelsestyrd arkitektur och konceptutveckling. Nu tar man ytterligare ett steg i att stärka studions erbjudande och inleder ett strategiskt samarbete med studion Jon Eliason Design, med kunder så som Nordic Choice Hospitality Group.

- Vi är otroligt förväntansfulla inför att gå in i den här hösten tillsammans med Jon Eliason Design – vi delar samma värderingar och syn på branschen, med fokus på stort ansvarstagande och strategisk höjd i nära dialog med våra kunder. Jag tycker också att pandemin har visat på behovet av ökat samarbete i branschen och det känns därför helt rätt att nu skapa förutsättningar för ett än mer attraktivt erbjudande inom varumärkesutveckling, konceptutveckling och produktdesign tillsammans med Jon och hans kollegor, säger Alessandro Cardinale, medgrundare till Studio Stockholm.

Jon Eliason Design grundades år 2008 och erbjuder tjänster inom inredningsarkitektur och varumärkesutveckling med särskilt fokus på hotell, restaurang och retail. Man är dessutom etablerad inom produktstrategi och produktdesign. Det är också på dessa områden som både Studio Stockholm och Jon Eliason ser att det finns stor potential i att skapa synergier. Den gemensamma, långsiktiga visionen är att stärka positionen på såväl befintliga som nya marknader genom både breddad, och fördjupad, kompetens i hela processen.

- Med Studio Stockholm får vi inte bara en kreativ partner, utan också en som tar sig an hela kundens affär och varumärke. Det ligger helt i linje med hur vi på Jon Eliason Design jobbar, och jag är övertygad om att vi med våra gemensamma kunskaper kommer att kunna skapa stora värden för våra kunder, säger Jon Eliason, grundare av Jon Eliason Design.

För mer information:
      Alessandro Cardinale, medgrundare Studio Stockholm Arkitektur
      E-post: alessandro.cardinale@studiostockholm.se

Jon Eliason, grundare Jon Eliason Design
      E-post: jon@joneliasondesign.se

Ämnen

Studio Stockholm är en prisbelönad arkitektbyrå som arbetar med projekt i alla skalor. Vår affärsmodell är enkel; vi ska alltid vara bäst på att förstå och utveckla våra kunders affärer. Det är det som vi drivs av – att kombinera kreativ höjd med business understanding och därigenom utveckla värdeskapande slutprodukter för våra uppdragsgivare. Vi finns med som rådgivare och samarbetspartner under hela resan; från strategi och kreativ utformning till utvärdering och uppföljning.

Alessandro Cardinale

Presskontakt Partner, Arkitekt SAR/MSA 08 501 266 11
      Marco Checchi

Presskontakt Partner, Inredningsarkitekt MSA/MFA

Välkommen till Studio Stockholm Arkitektur !

Värdeskapande process
      Studio Stockholm Arkitektur är en plattform för den moderna arkitekten där kundnytta är verksamhetens kärna. Företaget arbetar med välbeprövade processer och har ett tydligt fokus på att ta fram värdeskapande slutprodukter.

”Vi ställer oss tre enkla frågor inför varje projekt. Vad är utmaningen? Vad är lösningen? Vilket blir värdet för kunden?”

Den faktiska ritningen – som av många anses vara arkitektens huvudsakliga uppgift – är endast en liten del av det faktiska arbetet. Studio Stockholm Arkitektur arbetar långsiktigt med sina kunder; från strategi och måldefinition till kreativ utformning och utvärdering samt slutligen nödvändig rådgivning.

”Vi skapar förutsättningar för våra kunder att vara framgångsrika genom att ta ansvar för hela processen. För oss handlar det inte om formideal utan vad som ger kunden bäst utdelning.” En viktig ingrediens i arbetet är arkitektstudions företagskultur och dess gemensamma syn på uppdragen. Alla medarbetare arbetar mot samma mål och arbetet är transparent utan avgränsningar mellan kollegorna för att dra nytta av de synergier som finns inom företaget.

Studio Stockholm Arkitektur
      Västgötagatan 2