Studio Stockholm Arkitektur utvecklar Pembrokes nya Stockholmskontor

Studio Stockholm Arkitektur utvecklar Pembrokes nya Stockholmskontor

Studio Stockholm Arkitektur har fått uppdraget att utveckla den globala fastighetsrådgivaren Pembrokes Stockholmskontor. Uppdraget omfattar strategisk rådgivning, gestalningskoncept samt inredningsprojektering för bolagets befintliga lokaler.

Pembroke Real Estate etablerade sig i Stockholm år 2008 och sitter i dagsläget på Mäster Samuelsgatan 20. I samband med att kontorsytan på drygt 350 kvadratmeter nu ska utvecklas så inleder man ett samarbete med Studio Stockholm som i en första fas ansvarar för strategi och varumärkesanalys. I ett nästa steg omfattar uppdraget också gestalningskoncept och inredningsprojektering.

– Vi är otroligt glada över att ha fått det här förtroendet av Pembroke. Med deras fokus på kommersiella fastigheter i allmänhet, och kontorslokaler i synnerhet, så är det egna kontoret inte bara viktigt för medarbetarna utan också för både varumärket och affären. Det är ingångsvärden som passar oss på Studio Stockholm väldigt bra, och vi ser fram emot att tillsammans skapa långsiktigt hållbara lösningar för morgondagens kontor, säger Karolina Nyström, uppdragsansvarig inredningsarkitekt på Studio Stockholm.

Fokus för arbetet kommer ligga på att optimera flöden för att stärka välmående och produktivitet, att balansera uttrycken för professionalism och nyskapande samt att skapa bryggor mellan kontorsmiljön och det urbana uttrycket i utomhusmiljön. Bland annat kommer man att vidareutveckla den idag helt outnyttjade takterrassen som tillhör lokalerna. Givet den höga standard som generellt präglar den svenska kontorsmarknaden är förhoppningen att Stockholmskontoret ska kunna fungera som inspiration också för Pembroke globalt.

– Vi är väldigt förväntansfulla inför att göra den här resan tillsammans med Studio Stockholm. Deras erfarenheter från kontorsutveckling för andra fastighetsaktörer och från aktörer med global närvaro gör att vi har valt ett samarbete där de levererar lösningar som stöttar vilka vi är – både idag och imorgon, säger Kristin Willerström på Pembroke.

Samarbetet inleds under senvåren 2022 och löper därefter på under hösten.

För mer information, kontakta:
Karolina Nyström, uppdragsansvarig inredningsarkitekt, Studio Stockholm
Epost: karolina.nystrom@studiostockholm.se

Regioner

Studio Stockholm är en prisbelönad arkitektbyrå som arbetar med projekt i alla skalor. Vår affärsmodell är enkel; vi ska alltid vara bäst på att förstå och utveckla våra kunders affärer. Det är det som vi drivs av – att kombinera kreativ höjd med business understanding och därigenom utveckla värdeskapande slutprodukter för våra uppdragsgivare. Vi finns med som rådgivare och samarbetspartner under hela resan; från strategi och kreativ utformning till utvärdering och uppföljning.