Myndigheternas förnekande av brott mot barn.

Sedan 2006 har ordf. Lars Waerner och Projektansvarige Peter Lindberg arbetat med att få upprättelse för medlemarna i föreningen Stulen Barndom Stockholm.

Föreningen arbetar med tere huvudkrav. Skriftlig och offentlig ursäkt från regeringen, ekonomisk ersättning (likt den i Irland) samt ändring av lagar och förordningar inom socialtjänstlagen för en förbättring av de som drabbas av tvångsomhändertaganden och även tvångsplaceringar. Det senaste kravet gäller dagens och framtidens ungdomars vilkor.

Vi inbjuder härmed alla journalister, reportrar, politiker att kontakta oss för en kommande intervju i detta ärende. Vi är inga proffs, men vi har bestämda åsikter om hur det bör gå till när myndigheterna klampar in i familjer. Vi riktar oss både nationellt och internationellt  när det gäller våran inbjudan.

Ni kan hitta våran hemsida på www.stulenbarndomstockholm.se. Titta gärna på den så ser ni hur långt vi hunnit i vårat arbete samt vad vi arbetar med.

Ordförande i STB. Sthlm. Lars Waerner

Mobiltelefon 0705436441