CALLE P GÅR FÖR REKORDMACKAN PÅ THE BURGUNDY

CALLE P GÅR FÖR REKORDMACKAN PÅ THE BURGUNDY

Onsdagen den 30 februari mellan kl. 23-01 har det blivit Calle Ps tur att ta sig an Nattmackan på The Burgundy i Gamla Stan. En ytterst prestigefylld sammandrabbning mellan restauranger där man tävlar i hur många mackor som blir sålda.

Mackan i sig är en vansinnigt god skapelse av Frans Andersson och består av den möraste Oxfilé från Finland som marknaden har att erbjuda, i botten appliceras ett rikligt lager av färskost proppad med anklever och marsalavin och mackan toppas sedan av med en massa lök och kläms därefter ihop i en smörrostad källarfranska och äts med tassarna (Självfallet kommer det finns ett vegetariskt alternativ). Till denna fenomenala macka serveras det lite Châteauneuf-du-pape för 40 kr glaset.

När: Onsdag, 31/1, kl. 23-01

Var: The Burgundy, Yxsmedsgränd 12, Gamla Stan

Pris: Nattmacka 100 kr och vin för 40 kr glaset

Varmt välkomna att bevittna ett nytt mackrekord på The Burgundy!

Stureplansgruppen är Sveriges ledande företag inom besöksnäringen. Företaget grundades 1996 och har som ambition att alltid leverera gästupplevelser i världsklass. Flera av Sveriges mest kända varumärken ingår i vår produktportfölj, som Bank Hotel, L’Avventura, Ekstedt, Nour, Röda Huset, Spesso och Gamla Riksarkivet. Med en omsättning på 1,3 miljarder sek och verksamheter i Stockholm, Göteborg, Åre och Visby skapar vi unika upplevelser.